همه در مقابل حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیم/ دعوت از مردم جهت خلق حماسه حضور
کد خبر: 3572478
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
رستگار:

همه در مقابل حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی مسئولیم/ دعوت از مردم جهت خلق حماسه حضور

گروه اجتماعی:‌ رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس با تاكید براین نكته كه انقلاب اسلامی دست‌آوردهای عظیمی در بخش‌های مختلف داشته است، اعتقاد دارد همه در برابر انقلاب و پاسداشت و حفظ دست‌آوردهای آن مسئول هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مسعود رستگار، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 20 بهمن در مراسم جشن پیروزی انقلاب كه با حضور جهادگران دانشگاهی استان فارس در شیراز برگزار شد، با تاكید براین نكته كه انقلاب اسلامی دست‌آوردهای عظیمی در بخش‌های مختلف داشته است، اعتقاد دارد همه در برابر انقلاب و پاسداشت و حفظ دست‌آوردهای آن مسئول هستیم.

وی اظهار كرد: امروز در تمام بخش‌ها و نقاط كشور، شاهد تحولاتی عظیم و تاثیرگذار هستیم كه همه این‌ها دست‌آوردهای انقلاب و نظام اسلامی به‌شمار می‌رود.

رستگار با یادآوردی دوران قبل از انقلاب و شرایط دشوار اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... مردم ایران در آن دوران، گفت: نگاهی به تصاویر موجود از ایران در دوران قبل از انقلاب ممكن است كمی از مشكلات بسیار زیاد آن دوران را نشان دهد.

رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس با اشاره به اینكه تا قبل از پیروزی انقلاب، تقریبا تمام روستاهای استان فارس فاقد امكانات زیربنایی و اصلی نظیر راه، برق، آب شرب بهداشتی و ... بود، گفت: بعد از پیروزی انقلاب و علی‌رغم دشواری‌های دوران جنگ، جهاد سازندگی كار بزرگ محرومیت‌زدایی از روستاها را عهده‌دار شد و الحق به‌خوبی از عهده آن برآمد.

وی با تصریح اینكه امروز همه كسانی كه دوران انقلاب و شرایط قبل از آن را به‌خاطر دارند، موظف به روشنگری پیرامون این شرایط و انتقال دست‌آوردها به نسل جوان هستند، گفت: در هیچ یك از مباحث اقتصادی، امروز ایران با سال‌های پیش از انقلاب قابل قیاس نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، با اشاره به سرسپردگی رژیم طاغوت به قدرت‌های استكباری، یكی از مهمترین دست‌آوردهای نظام اسلامی ایران را رهایی از این سرسپردگی‌ها دانست و با یادآوری شعار محوری انقلاب، گفت: امروز شاهد تحقق شعار محوری و اصلی انقلاب، یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی هستیم.

وی با اشاره به مشكلات فرهنگی در دوران قبل از انقلاب، جشن هنر را اوج ابتذال آن دوران و سقوط فرهنگی جامعه ایران دانست و گفت: رهبری، وحدت و یكپارچگی امت، سه عامل موثر در پیروزی انقلاب اسلامی به‌شمار می‌رود.

رستگار اعتقاد دارد كه انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی، در تاریخ بی‌نظیر محسوب می‌شود و بعد از دوران رسالت حضرت رسول(ص) و حكومت حضرت امیرالمومنین(ع)، در هیچ دوره‌ای شاهد حاكمیت اسلام ناب با هدایت یك رهبر الهی نبوده‌ایم.

وی با بیان اینكه خروجی علمی در دوران ستم‌شاهی، علی‌رغم حضور اساتید برجسته در دانشگاه‌ها، صفر بود، گفت: آن زمان اعلام می‌شد كه ایران 700 سال از جهان در عرصه علمی عقب است اما امروز در بسیاری از عرصه‌های علمی در حوزه‌های مختلف، دست‌آوردهای شگرفی داریم كه همه به آن‌ها مباهات می‌كنیم.

رستگار با تصریح اینكه پیروزی انقلاب اسلامی، سران كشورهای استكباری جهان را به وحشت انداخت، گفت: این وحشت در آنان ایجاد شد كه اگر روحیه انقلابی مردم ایران بین جمعیت بیش از یك میلیاردی مسلمانان در كشورهای مختلف فراگیر شود، جایی برای آنان نخواهد ماند؛ لذا از ابتدای پیروزی انقلاب با مقاومت‌ها و توطئه‌هایی مواجه بوده و هستیم.

وی به توطئه‌های مختلفی كه در سال‌های اول انقلاب برای ایجاد اخلال در تداوم نهضت امام خمینی(ره) شكل گرفت و خنثی شد اشاره و جنگ را یكی از این توطئه‌ها برشمرد كه با رشادت‌های ماندگار فرزندان این كشور، با پیروزی به اتمام رسید.

رستگار گفت: همه ما به‌عنوان كسانی كه مدعی پیروی از حضرت رسول(ص) هستیم باید با تحمل سختی‌ها و مشكلات، در مسیر رشد و اعتلای نظام اسلامی و تداوم حركت آن، تلاش كنیم.باید با اقتدار، صبر و بردباری، در برای همه سختی‌ها ایستادگی كرده و كشور را به جایگاهی برسانیم كه هیچ كس جرائت نگاه چپ به ایران نداشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، حضور در صحنه‌های مختلف دفاع از نظام اسلامی را نوعی حداقلی از قدردانی نسبت به دست‌آوردهای چهاردهه گذشته برشمرد و گفت: همه ما وظیفه دفاع از این دست‌آوردها را داریم و باید حداكثر تلاش خود را انجام دهیم تا كشور در اوج قدرت و صلابت به دست صاحب اصلی آن سپرده شود.

رستگار ضمن دعوت از همگان جهت حضور در راهپیمایی 22 بهمن بیان كرد: حضور در راهپیمایی 22 بهمن، حداقل كاری است كه هر یك از ملت ایران می‌‌توانند در راستای حفظ دست‌آوردها و اعتلای نظام اسلامی انجام دهند بنابراین نباید هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور درراهپیمایی داشته باشیم.

captcha