اشعار مهدوی مراجع تقلید به چاپ می‌رسد
کد خبر: 3573261
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸

اشعار مهدوی مراجع تقلید به چاپ می‌رسد

گروه ادب: کتابی درباره اشعار مهدوی عالمان و مراجع تقلید از گذشته تا معاصر به کوشش محمد غفاری به‌زودی در قالب کتاب منتشر می‌شود.

محمد غفاری،‌ شاعر آئینی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از نگارش کتاب جدیدش که هنوز نامی برای آن انتخاب نکرده است خبر داد و گفت: این کتاب درباره عالمان شاعر است که برای امام زمان(عج) شعر گفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه اشعار حدود 40 نفر از مراجع شناسایی شده است،‌ افزود: ابتدا معرفی عالم و سپس اشعار آنان در این کتاب و در قالبی مشخص به چاپ می‌رسد. سبک‌های اشعار مختلف بوده و بیشتر غزل هستند.

این شاعر اظهار کرد: البته بیشتر قالب شعرها کلاسیک است و سعی شده بیشتر از عالمانی که جایگاهی در حوزه علوم دینی دارند در این اثر بهره گرفته شود. اگر چه همه عالمان درس عربی خوانده و تجربیات و آموخته‌هایی در حوزه مرتبط با این موضوع دارند،‌ ولی تلاش کرده‌ام از افراد شاخص استفاده کنم که به عنوان مرجع تقلید شناخته می‌شوند.

غفاری توضیح داد: از این جمله می‌توان به ملاصدرا،‌ میرداماد،‌ فیض کاشانی و در دوران قاجار به علمایی چون آیت‌الله علی‌نقی کمره‌ای و آیت‌الله محمدحسین غروی اصفهانی(کمپانی) اشاره کرد. همچنین از مراجع عظام تقلید طی سال‌های اخیر می‌توان از حضرت امام خمینی(ره) نام برد.

وی افزود: در حوزه عالمان معاصر نیز می‌توان از آیت‌‌الله العظمی مکارم شیرای، رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله حسن‌زاده آملی یاد کرد که شمار قابل توجهی سروده درباره امام زمان(عج) دارند. این کتاب به زودی منتشر می‌شود.

captcha