برگزاری پنجمین آزمون سراسری حفظ قرآن در تبریز
کد خبر: 3575279
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

برگزاری پنجمین آزمون سراسری حفظ قرآن در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی: پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور روز پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مصایبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در حاشیه برگزاری پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در راستای لبیک‌گویی به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کل کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز هر ساله سهمیه‌ای را برای استان‌ها مشخص کرده و ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری برابر با 19 هزار نفر بود، ادامه داد: خوشبختانه در ابتدای سال‌جاری با قوت تمام، ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآنی شروع شده و ما نیز ششمین استان در این زمینه بودیم که ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآنی در آن انجام شده و کلاس‌های مربوطه نیز برگزار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی، آزمون‌های کتبی و شفاهی آن در حال برگزاری است و گواهی آزمون نیز به شرکت کنندگان صادر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه، آزمون شفاهی این دوره از طرح تربیت حافظان قرآن کریم، هفته‌ی گذشته در تبریز برگزار شده بود، بیان کرد: افرادی که در آزمون شفاهی قبول شده بودند اجازه‌ی شرکت در آزمون کتبی را پیدا کردند؛ در آذربایجان‌شرقی نیز بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده داشتیم و با توجه به وضعیت جوی و همچنین با توجه به اینکه در بحث حفظ همواره ریزش وجود دارد، از این رو حضور حافظان در آزمون کتبی رضایت بخش می‌باشد.

حجت‌الاسلام مصائبی، با تاکید بر اینکه مردم استقبال خوبی از فعالیت‌های قرآنی دارند، گفت: در این آزمون اکثر خانواده‌ها همراه فرزندانشان حضور یافته‌اند که این موضوع نشان‌دهنده‌ی علاقه‌‌ی ویژه‌ی مردم به مباحث قرآنی است و همچنین آمیخته شدن زندگی افراد با قرآن نیز امر بسیار مهمی بوده و تأثیر فراوانی از نظر اخلاقی و اجتماعی در جامعه دارد.

وی اضافه کرد: امید است که شرکت‌کنندگان در طرح تربیت حافظان قرآنی، هر ساله بیشتر شده و بتوانند بهره کافی را از آموزه‌های قرآنی ببرند.

وی با اشاره به وضعیت تبریز در مقایسه با دیگر شهرها از نظر گرایش مردم به آموزش مباحث قرآنی، یادآور شد: از مجموع پنج هزار نفر شرکت‌کننده در استان، دوهزار نفر آن‌ها از تبریز بوده‌اند، که این موضوع نشان‌دهنده‌ی ظرفیت و استقبال زیاد مردم تبریز از مباحث قرآنی است، از این رو اگر موسسات قرآنی و همچنین ادارات فرهنگی و تمامی بخش‌های جامعه در این خصوص دست به دست هم دهند، در نتیجه می‌توانیم بیش از این شاهد استقبال مردم تبریز در بحث حفظ و قرائت قرآن کریم باشیم.


captcha