حضور 5 هزار نفر در آزمون حفظ قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3575286
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

حضور 5 هزار نفر در آزمون حفظ قرآن کریم در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم حدود 5 هزار نفر در این مرحله از آزمون شرکت داشتند که همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا خلیلی، سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: در پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم حدود 5 هزار نفر در این مرحله از آزمون در استان شرکت داشتند که همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی، افزود: همچنین در تبریز نیز بیش از 2 هزار نفر در این آزمون شرکت داشتند که در مصلی بزرگ امام خمینی(ه) تبریز هزمان با سراسر کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام خلیلی، شرکت کنندگان در آزمون از جمله افرادی بودند که در طول سال‌جاری در طرح تربیت حافظان سازمان اوقاف و امور خیریه که با مشارکت موسسه جامعه القرآن استان انجام می‌گرفت، ثبت نام کرده و در کلاس های قرآنی مربوطه نیز شرکت کرده بودند.

وی، اظهار کرد: هفته‌ی گذشته نیز آزمون مرحله شفاهی این دوره از مسابقات قرآنی از کلیه شرکت‌کنندگان گرفته شده و منتخبین آزمون شفاهی، مجوز حضور در آزمون کتبی را گرفتند.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، در خصوص تاثیر آزمون‌های قرآنی در جامعه، یادآور شد: دانش‌آموزان و کلیه افراد با شرکت در آزمون‌های قرآنی می‌توانند خود را محک زده و اطلاع یابند که تا چه حد در مسیر حفظ قرآن پیشرفت داشته‌اند و همچنین ایجاد انگیزه در بین سایر اقشار جامعه نیز از دیگر تاثیرات آزمون‌های قرآنی در جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه، هدف ما این است که بتوانیم بحث حفظ قرآن را در جامعه نهادینه کنیم، خاطرنشان کرد: طرح تربیت حافظان قرآنی توسط سازمان اوقاف نیز در راستای لبیک‌گویی به منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است که تربیت یک میلیون نفر از این حافظان را سازمان اوقاف و امور خیریه بر عهده گرفته و طی چهار سال گذشته نیز این میزان را در استان‌های کشور تقسیم‌بندی کرده است.

حجت‌الاسلام خلیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه، حفظ مقدمه‌ی تدبر در آیات قرآنی است، خاطرنشان کرد: امید است که نونهالان و دانش‌آموزان ما از طریق حفظ قرآن کریم، با معارف قرآنی آشنا شده و بتوانند این آموزه‌ها را در زندگی خویش جاری سازند.

وی با تاکید بر اینکه، حضور حافظان در آزمون‌ کتبی نسبت به سال گذشته، افزایش سه برابری داشته است، متذکر شد: سال گذشته در تبریز حدود هشتصد نفر در این آزمون حضور یافته بودند که اکنون این میزان به دو هزار نفر افزایش یافته است.


captcha