7 مجوز قرائت برای 6 نفر در سومین دوره «اقراء» + اسامی
کد خبر: 3576422
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
میرزاجانی خبر داد:

7 مجوز قرائت برای 6 نفر در سومین دوره «اقراء» + اسامی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن گفت: سومین دوره تخصصی اقراء روز قبل به کار خود پایان داد و شش نفر از قاریان و حافظان در این دوره موفق به اخذ هفت مجوز شدند.

اقراء

محمدتقی میرزاجانی، رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه گزارشی از سومین دوره تخصصی اقراء پرداخت و بیان کرد: اختتامیه سومین دوره تخصصی اقراء که حدود یک ماه ادامه داشت روز گذشته در شورای عالی قرآن برگزار شد.
وی با اشاره به اسامی نفرات حاضر در دوره افزود: عباس امام‌جمعه، علی اکبر ملکشاهی، محمود لطفی‌نیا، مهدی حسنی حافظ کل قرآن، حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق نصراللهی حافظ کل قرآن و عباس هاشمی از اساتید، قاریان و حافظانی بودند که در دوره سوم حضور داشته و موفق شدند از «رفعت علی دیب» از سوریه، اجازه قرائت دریافت کنند.
میرزاجانی تصریح کرد: مجموعاً این شش نفر موفق شدند که هفت دوره ختم قرآن نزد استاد سوری انجام دهند و هفت مجوز دریافت کنند، به این معنا که هر کدام از این افراد یکبار قرآن را به روش حفص از عاصم نزد استاد سوری اقراء کردند و مهدی حسنی علاوه بر این که یک بار به روایت حفص نزد استاد قرائت کرد، بار دیگر به روایت ورش از نافع نیز قرآن را ختم کرد و دو اجازه دریافت کرد، لذا مجموعاً هفت مجوز برای شش نفر داده شد. افرادی که به نوعی این مجوز را دریافت کردند خودشان «مجیز» می‌شوند و می‌توانند در این روایت اجازه بدهند و صاحب اجازه شده‌اند.
7 مجوز قرائت برای 6 نفر در سومین دوره «اقراء» + اسامی
وی در ادامه افزود: این اتفاق، اتفاقی بی نظیر و فصل جدیدی در مقوله آموزش و قرائات است، با این کار، اتصال مقوله قرائت قرآن در کشور ما با سلسله اسناد معتبر و شیوخ صاحب اجازات برقرار شد و اتفاق مبارکی است. برگزاری این سه دوره جزء گام‌های اولیه است و بنا داریم که با حضور اساتید برجسته جهان اسلام در این عرصه کار را ادامه دهیم، در سال 96 نیز به همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر دوره اقراء ادامه پیدا خواهد کرد.
7 مجوز قرائت برای 6 نفر در سومین دوره «اقراء» + اسامی
وی بیان کرد: هنوز جای کار فراوانی داریم و باید از اساتید نخبه این بخش از جهان اسلام استفاده کنیم، در عین حال جلساتی داشته‌ایم که از وجود افرادی که در کشور خودمان «مجیز» شده‌اند نیز در جهت توسعه این امر در کشور بهره‌برداری کنیم، لذا جلساتی برگزار می‌کنیم که هر یک از این افراد بتوانند کرسی‌هایی را برقرار کنند و به مرور زمان این فرهنگ را توسعه دهند.
captcha