سیره اهل بیت(ع) در تمام شئون هیئتی‌ها نمایان باشد/ لزوم حفظ وحدت میان هیئات مذهبی
کد خبر: 3576423
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
آیت‌الله دستغیب:

سیره اهل بیت(ع) در تمام شئون هیئتی‌ها نمایان باشد/ لزوم حفظ وحدت میان هیئات مذهبی

گروه اجتماعی: نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اهمیت ارتقای معنویت در هیئات مذهبی گفت:‌ باید سیره اهل بیت در تمام مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی و به‌طور كلی همه شئون هیئتی‌ها همان‌طور که از قبل نمایان بوده، بیشتر از گذشته نمایان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، دوم اسفندماه در دیدار رئیس هیئات مذهبی استان فارس در مورد برنامه‌های ایام فاطمیه(س) گفت: افتخار هیئت مذهبی ما به این است که پرچم اباعبدالله الحسین(ع) برافراشته نگه داشته می‌شود و البته این ظاهر قضیه است که قطعاً تعظیم شعایر الهی است.

وی افزود: در مناسبت‌هایی مانند محرم، صفر، ایام فاطمیه(س) و به طور کلی هر یک از شب‌ها و روزهای خاصی که به اهل بیت(ع) و خاندان نبوت(ص) مربوط می‌شود کار بسیار ارزشمندی است اما حقیقت امر به این است که باید این پرچم که علامت و نشانه امام حسین(ع) است در گفتار و رفتار هر یک از کسانی که اعضای هیات مذهبی هستند بیش از پیش نمایان باشد.

آیت‌الله دستغیب اظهار كرد: باید سیره اهل بیت در تمام مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی و به‌طور كلی همه شئون، هیئتی‌ها همان‌طور که از قبل نمایان بوده، بیشتر از گذشته نمایان باشد.

رئیس حوزه علمیه رضویه شیراز گفت: باید مسئولان هیئات، سعی در ارتقا معنویت در هیئت تحت نظر خود هم از لحاظ تحکیم مبانی اعتقادی و هم مسائل اخلاقی و فرهنگی و هم از لحاظ بینش سیاسی و اجتماعی کنند و در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به اینکه هیئات در این زمینه تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده‌اند، گفت: باید روز به روز به کمیت و کیفیت این برنامه‌ها افزوده شود. یکی از جهاتی که ضروری است که در هیئات برایش تلاش شود مسئله وحدت و اخوت است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه باید بین هیئات مذهبی وحدت و تفاهم برقرار باشد، گفت: هیئات باید بتوانند به نوعی همکاری نزدیک و مشترک بین خود برقرار کنند به شکلی که انگار یک هیئت واحد هستند.

این عالم ربانی تأکید کرد: مسئولان هیئات وقتی در مراسم‌ دعوت می‌شوند همه شرکت کنند چون بحث شخص خاصی نیست بحث خاندان پیامبر گرامی(ص) و حضرت فاطمه(س) و در کل بحث اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است که می‌توانند هیئات مذهبی نقش مهمی را در تبلیغ و ترویج این مکتب جاودانه و نورانی داشته باشند.

وی افزود: در آستانه ایام فاطمیه(س) و شهادت دختر گرامی و عزیز پیامبر(ص) همه سعی کنیم با اتحاد و انسجام کامل در مراسم حضور داشته باشید و حرم مطهر به عنوان کانونی که همه تلاش‌هایش در جهت همین موضوع است، در اختیار همگان قرار دارد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اینکه حرم امامزادگان و حضرت شاهچراغ(ع) در واقع مرکز و مرجع اجتماع همه کسانی است که عشق نسبت به خاندان نبوت(ص) دارند، بیان کرد: همه باید در جهت تحقق اهداف مقام معظم رهبری(مدظله) در رابطه با سومین حرم اهل بیت(ع) تلاش کنند.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه توسعه آستان مقدس و تجهیز و زمینه‌سازی برای رفاه زائران و هیئات مذهبی برای هدف بالای ارتقای معنویت است، گفت: تجمع امسال باید باشکوه‌تر از سال قبل باشد.

وی در پایان در مورد مسئله ورزش باستانی و سنتی زورخانه‌ای اظهار كرد: این ورزش باستانی که آمیخته و عجین با نام امیرالمومنین علی(ع) می باشد کار بسیار ارزشمندی است و توصیه می‌کنم در جهت گسترش این ورزش تلاش کنید چرا که هم بعد سلامت جسمی و هم بعد روحی و معنوی در آن وجود دارد و تلاش کنید تا جوان‌ها برای حضور در این قبیل اماکن بیش از گذشته ترغیب شوند.

captcha