سامانه بانک جامع اطلاعاتی زنان ایران راه‌اندازی شد
کد خبر: 3576428
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱

سامانه بانک جامع اطلاعاتی زنان ایران راه‌اندازی شد

گروه جامعه: سامانه بانک اطلاعاتی زنان ایران امروز، دوم اسفندماه، با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سامانه بانک اطلاعاتی زنان ایران امروز، دوم اسفندماه، با حضور شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و عطاالله ملکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.
 
مولاوردی راه‌اندازی این بانک جامع اطلاعاتی را فرصتی برای بهره‌مندی از ابزارهای نوین برای خدمت رسانی و برقراری عدالت خواند و گفت: برای منطبق شدن با واقعیات در برنامه‌ریزی‌ها نیاز به اطلاعات دقیق از بانوان در گروه‌های مختلف داریم.

وی بانک جامع اطلاعاتی زنان ایران را فرصتی برای آشنا شدن با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مختلف زنان و بهره‌مندی از آن در سیاست‌گذاری‌ها و انتصاب‌ها برشمرد و گفت: بدین ترتیب دسترسی زنان به فرصت‌ها عادلانه‌تر خواهد بود.

مولاوردی با بیان اینکه حضور زنان در پست های مدیریتی همواره از مطالبات این معاونت بوده است اظهار کرد: مسئولان همواره از نبود اطلاعات جامع در این زمینه گلایه مند بودند، در این راستا به راه‌اندازی این بانک جامع به منظور مدیریت توانمندی‌های زنان اقدام کردیم.

مولاوردی اظهار کرد: نباید به این بانک اطلاعاتی به چشم یک بنگاه کاریابی نگریست و آن را محدود کرد بلکه از این بانک اطلاعاتی می‌توان در موضوعات مختلفی همچون نظرسنجی‌های خاص از گروه‌های خاص استفاده کرد و با در نظر گرفتن اقتضائات گروه‌های خاص با زنان برای زنان برنامه ریزی کرد.

در ادامه این نشست عطاالله ملکی‌تبار، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات نهاد ریاست جمهوری به بیان جزئیات این سامانه پرداخت و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و همچنین سامانه #31*101* نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

وی خروجی این بانک اطلاعاتی را استفاده از خرد جمعی خواند و عنوان کرد: چنین حرکت‌هایی با برخی مقاومت‌ها روبرو خواهد بود اما بنا به مسئولیت اجتماعی خود باید ثابت قدم باشیم.

ملکی‌تبار ادامه داد: اگر نهادهای خاص نیاز به اطلاعات بانوان کشور داشته باشند باید تقاضای خود را به معاونت زنان ارجاع داده تا در صورت لزوم دسترسی لازم را پیدا کنند.
captcha