فراخوان دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) با عنوان «مشق صلوات»
کد خبر: 3576922
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

فراخوان دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) با عنوان «مشق صلوات»

گروه هنر: دبیرخانه جشنواره پیامبر اکرم(ص) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فراخوان دومین جشنواره پیامبر اکرم(ص) با عنوان «مشق صلوات» اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دبیرخانه جشنواره پیامبر اکرم(ص) با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین دوره این جشنواره را با عنوان «مشق صلوات» برگزار می‌کند. از تمامی هنرمندان علاقه‌مند دعوت می‌شود با ارائه آثار ارزشمند خود، مطابق شرایط و مقررات اعلام شده در متن فراخوان در این جشنواره مشارکت کنند. دبیرخانه جشنواره پیامبر اکرم(ص) امیدوار است با برگزاری این رویداد و تداوم آن گامی در جهت شناخت، تعمیق و فرهنگ‌سازی از سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در جامعه بردارد و در این زمینه مشارکت و همگامی استادان و هنرمندان برجسته و صاحب‌نام و همچنین جوانان هنرمند خوشنویس را همراه خود سازد.

افزایش سطح معنویت در جامعه از طریق یادآوری ذکر صلوات، ایجاد بستر مناسب برای اندیشیدن و تعمق جامعه هنری کشور به ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) و تبلور یافته‌های ایشان در قالب زبان هنر، خلق آثار هنری به منظور پاسداشت معنا و مفهوم ذکر صلوات و فرهنگ‌سازی و تأثیرگذاری بر جامعه با بهره‌گیری از غنای معنایی و محتوایی ذکر صلوات مبتنی بر ارزش‌های هنری و زیبایی‌شناسی آثار اهداف این جشنواره توصیف شده است.

در این گزارش آمده، شورای سیاست‌گذاری این جشنواره به این شرح ذکر شده است. رئیس جشنواره: مجید مجیدی، دبیر جشنواره: سید مجتبی موسوی، مشاور دبیر: امیر عبدالحسینی، دبیر اجرایی: حجت ناصری. درضمن هیئت داوران متشکل از؛ غلامحسین امیرخانی، نصراله افجه‌ای، علی شیرازی، مرتضی عبدالرضایی، یداله کابلی خوانساری، امیراحمد فلسفی و مجتبی ملک‌زاده است. این جشنواره در چهار گرایش؛ نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، خط – نقاشی برگزار می‌شود.  

متن دعای صلوات «اللهم صل علی محمد و آل محمد» و سایر صلوات‌های خاصه معصومین(ع) موضوع اصلی جشنواره است. روایات و اشعار و احادیث که در آن‌ها ذکر صلوات به کاررفته باشد نیز می‌تواند دستمایه خلق اثر هنری قرار گیرد موضوعات این جشنواره را شکل می‌دهد.
captcha