مسئولان در رسیدگی به مردم کوتاهی نکنند/ انتقاد مجدد از دریافت جریمه دیرکرد
کد خبر: 3577165
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی:

مسئولان در رسیدگی به مردم کوتاهی نکنند/ انتقاد مجدد از دریافت جریمه دیرکرد

گروه حوزه‌های علمیه: مرجع تقلید شیعیان جهان با تاکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری یکی از بزرگترین درس‌های دین است تاکید کرد: کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت پذیرفته‌اند بدانند مسئولیتشان بسیار سنگین است و باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی، امروز چهارم اسفندماه در درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به مناظرات ائمه(ع) از جمله امام رضا(ع) با بزرگان ادیان دیگر گفت: امام رضا(ع) براساس تورات و انجیل با مسیحیان و یهودیان مباحثه داشتند به طوری که مامون همه علمای ادیان را گرد هم آورد تا امام را در مقابل آنان به چالش بکشاند ولی امام بر آنان پیروز شد. 
وی با بیان اینکه مناظره امام با آنان بر اساس کتب خودشان بود افزود: امروز یهود و نصاری راهی برای اثبات نبوت موسی و عیسی (علیهما السلام) ندارند مگر اینکه به قرآن مراجعه کنند زیرا چیزی از این کتب باقی نمانده است.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: آنان باید قرآن ما را ابتدا قبول کنند تا بگوییم حضرت عیسی و موسی پیامبر هستند به همین دلیل قرآن با کل و برخی سور و آیات خود تحدی کرده است زیرا این قرآن معتقد است که عیسی(ع) پیامبر بوده و شما نیز باید ابتدا قرآن را بپذیرید و حقانیت آن را قبول داشته باشید تا به مسایل بعدی برسد.
آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: امام رضا(ع) در مجادله با یهودیان و نصرانیان می‌فرماید ما آن عیسی و موسی را قبول داریم که به نبوت پیامبر ما بشارت داده‌اند.
این مرجع تقلید با اشاره به لزوم مسئولیت‌پذیری از نگاه حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه با بیان اینکه هر کسی مسئولیت دارد باید نسبت به آن بسیار توجه و عمل کند تصریح کرد: انسان سه مسئولیت دارد یکی فردی است که باید خود را تربیت کند و بسازد دیگری مسئولیت اجتماعی و سومی مسئولیت شغلی است.
این مرجع تقلید با بیان اینکه هر کسی شغلی را که بر عهده گرفته است برای او مسئولیت‌آور است عنوان کرد: مقام معظم رهبری در مورد خوزستان مطلبی را فرمودند، عرض بنده این است کسانی که مسئولیتی در نظام دارند مسئولیتشان بسیار بالاست و باید به حال مردم توجه کنند و برای این مشکلات همچنین گرانی و تورم و بیکاری چاره‌ای بیندیشند.
این مرجع تقلید تصریح کرد: علی بن یقطین با آن همه مقامی که در نزد موسی بن جعفر(ع) داشت یکسال به مدینه آمد تا خدمت حضرت برسد ولی حضرت او را راه نداد و در پاسخ فرمود شتربانی با تو کار داشته و نزد تو آمده ولی او را راه نداده و به نیازش بی توجهی کرده‌ای برو حلالیت بطلب و بعد نزد ما بیا.
آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه خدمت و در فکر مردم بودن بسیار مهم است و همه تلاش‌ها باید در این مسیر باشد اظهار کرد: به ما می‌گویند شما چرا این مسایل را مطرح می‌کنید، این امر به معروف و نهی از منکر و وظیفه است زیرا مردم در مضیقه گرانی و تورم هستند؛ دائما گفته می‌شود تورم کاهش یافته است ولی مردم باید آن را لمس کنند وگرنه اینکه دائما در روزنامه بیان شود دردی دوا نخواهد شد.
این مرجع تقلید بار دیگر با تاکید بر حرمت دریافت جریمه دیرکرد گفت: روزی نیست که نامه‌ای در مورد جریمه دیرکرد از سوی مردم نداشته باشیم، به همین دلیل آنقدر باید بگوییم حرام است تا اصلاح شود. 
captcha