محفل تخصصی قرآن برای بانوان در فارس نداریم
کد خبر: 3577187
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
عقدكی:

محفل تخصصی قرآن برای بانوان در فارس نداریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور مسابقات قرآن بانوان استان فارس گفت: متأسفانه در استان فارس هیچ محفل تخصصی تلاوت برای بانوان برگزار نمی‌شود و محفلی نیست كه نخبگان قرآنی فارس به‌صورت هفتگی دور هم جمع شوند.

فریبا عقدكی، قاری و داور مسابقات قرآن بانوان استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از مسئولان قرآنی این استان درخواست كرد تا اهمیت بیشتری به نخبگان قرآنی دهند و گفت: تعداد نخبگان قرآنی فارس خیلی زیاد نیست لذا از مسئولان انتظار می‌رود كه به همین تعداد رسیدگی كنند.

نبود كلاس‌های تخصصی موجب شده تا همه قاریان فارس به یك شیوه تلاوت كنند

وی افزود: مشكلی كه در بخش بانوان وجود دارد این است كه چون كلاس‌های تخصصی صوت و لحن برای آنان برگزار نمی‌شود همه آن‌ها به یك شیوه تلاوت می‌كنند و همه به یك گونه كار كرده‌اند و دلیل آن هم این است كه استاد بسیار كم است و در این زمینه كار كمی صورت می‌گیرد.

به فعالیت‌های قرآنی بانوان در فارس اهمیت كمی داده می‌شود

عقدكی با بیان اینكه شاید یكی از دلایل این مسئله آن باشد كه به فعالیت‌های قرآنی بانوان اهمیت كمی داده می‌شود، گفت: البته برخی از شهرستان‌های فارس نظیر استهبان و فسا دارای قاریان بسیار قوی‌تری هستند اما در شیراز و سایر شهرستان‌های فارس این‌گونه نیست.

این قاری قرآن اظهار كرد كه متأسفانه در استان فارس هیچ محفل تخصصی تلاوت برای بانوان برگزار نمی‌شود و محفلی نیست كه نخبگان قرآنی فارس به‌صورت هفتگی دور هم جمع شوند و از تجربیات یكدیگر بهره جویند.

حداقل داوران قرآن ماهیانه گردهم جمع شوند

وی ادامه داد:‌ شاید چنین محفلی برای آقایان به‌صورت خودجوش برگزار شود اما برای بانوان این‌گونه نیست گرچه ما سال‌ها پیش چنین مبحثی را مطرح كرده بودیم كه حداقل داوران مسابقات قرآن به‌صورت ماهیانه گردهم آیند و برای هم تلاوت كنند اما این اتفاق رخ نداد.

عقدكی در ادامه سخنان خود با یادآوری اینكه قریب 25 سال است كه در عرصه قرآن فعالیت می‌كند، گفت:‌ من فعالیت‌های قرآنی را از بچگی آغاز كردم اما از همان زمان هم كلاس و استادی نبود لذا با نوار و ضبط های صوت‌های قاریان بزرگ در خانه و مدرسه به تلاوت قرآن پرداختم و در این زمینه در مسابقات مختلف هم مقام كسب كرده‌ام.

captcha