انتخاب پوشش سالم؛ راهی برای توسعه فردی و ارتقاء شخصیتی
کد خبر: 3577473
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

انتخاب پوشش سالم؛ راهی برای توسعه فردی و ارتقاء شخصیتی

گروه فرهنگی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی متمایز پوشیدن و خلاف هنجارهای اجتماعی و فرهنگی و عرفی پوشیدن را زنگ خطری برای جامعه دانست و گفت: نیاز به جلب توجه از مواردی است که باید بیشتر به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، عصمت محمودی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی شب گذشته (4 اسفند) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی خراسان‌جنوبی، گفت: برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های مد و لباس یکی از روش‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی با بیان اینکه لباس پرچم وجودی و نماد فرهنگ و باورهای یک ملت است، افزود: یکی از ساده‌ترین راه‌های شناخت انسان به عنوان یک شهروند سالم و موفق، پوشش مناسب وی است.

محمودی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌ها مد و لباس بیان کرد: این جشنواره‌ها نقش مؤثری در صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی دارد.

وی ادامه داد: همچنین جشنواره مد و لباس نقش مؤثری در صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما و هویت بخشی به سلیقه و ذوق طراحان ایران دارد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: لباس انسان با ارزش‌های جامعه و کشور هماهنگ است.

وی لباس را نماد هویت منطقه دانست و یادآورشد: انتخاب پوشش سالم، درست و منطبق با ارزش‌های اجتماعی راهی مناسب و کوتاه برای توسعه فردی و ارتقاء شخصیتی است.

captcha