نمایشگاه جشنواره ملی دانش‌آموزی جابربن‌حیان در کرج افتتاح شد
کد خبر: 3579002
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

نمایشگاه جشنواره ملی دانش‌آموزی جابربن‌حیان در کرج افتتاح شد

گروه فرهنگی: نمایشگاه جشنواره ملی دانش‌آموزی جابربن‌حیان ویژه دانش‌آموزان پایه ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه چهار در سالن شهدای مدافع حرم کرج دایر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، جعفر مقیمی، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز، 9اسفند در این مراسم اظهارکرد: جشنواره جابربن حیان یا پژوهش‌های علمی در پایه ابتدایی فرصت و بستری است که دانش‌آموزان از طریق روش پروژه با تلاش فردی یا گروهی درباره یک موضوع خاص به کسب دانش مهارت و نگرش خاص می رسند.
وی افزود: در این جشنواره آثار و پروژه‌های دانش‌آموزان دوره ابتدایی با یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز در قالب نمایشگاه‌های علمی عرضه و داوری می‌شود.
این مسئول با اشاره به برپایی نمایشگاه ملی جابربن حیان در چهار سطح آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری خاطر نشان کرد: این طرح می‌تواند زمینه‌ای برای تحقق اهداف عالی شورای آموزش و پرورش به ویژه در زمینه‌های آشنایی با نحوه یاد گیری، یادگیری مادام العمر، محافظت از محیط زیست، ایجاد کنجکاوی در دانش‌آموزان نسبت به شناخت پدیده ها، خلاقیت بیشتر دانش آموزان، کمک به یادگیری گروهی و تقویت مهارت پژوهش و فعالیت‌های حل مساله باشد.
وی یاد آورشد: جشنواره جابر یک رقابت سالم و هیجان انگیز علمی بین دانش آموزان ابتدایی است که یک ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموزان برقرار می کند.
مقیمی تصریح کرد: ما در این جشنواره به دنبال کشف و اختراع نیستیم بلکه هدف اصلی از این جشنواره شرکت دانش‌آموزان در پروژه‌های علمی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز ابرازکرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین مرحله این طرح مرحله آموزشگاهی است و مدرسه‌ای موفق تر است که تعداد پروژه‌ها و طرح‌هایش بیشتر باشد.
وی گفت: تفاوت این طرح با دیگر طرح‌ها بالابودن تعداد فراگیران و اهدافی است که در بحث آموزش ابتدایی در بحث جابر دنبال می‌کنند که سوق دادن دانش آموزان به تفکر و پژوهش و کسب مهارت‌های علوم پایه از جمله این اهداف است.
مقیمی در پایان گفت: این طرح برای چهارمین سال متوالی است که در سطح کشور برگزار می‌شود که در اولین سال آن 10 درصد مدارس شرکت کردند اما دز سال تحصیلی 96-95 شاهد رشد بالای شرکت دانش‌آموزان البرزی در این طرح ملی هستیم.

captcha