مقابله با غیرت‌زدایی دینی با ترویج سبک زندگی حضرت عبد‌العظیم(ع)
کد خبر: 3580211
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
حجت‌الاسلام ناصری‌پور:

مقابله با غیرت‌زدایی دینی با ترویج سبک زندگی حضرت عبد‌العظیم(ع)

‌گروه جامعه: معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری اولین جشنواره سلام با محوریت حضرت عبدالعظیم(ع)، گفت: ‌اگر شخصیت حضرت را با ابزار هنر و فرهنگ به جامعه و شهروندان معرفی کنیم، توانسته‌ایم یکی از بزرگترین نقشه‌های دشمن یعنی غیرت‌زدایی دینی را خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ناصری‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جزئیات راه‌اندازی جشنواره حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، گفت: زمانی که ما در زندگی بزرگان دینی کنکاش می‌کنیم‌، مشاهده می‌کنیم که بعضی از زوایای زندگی آنها قابلیت الگو شدن و در دسترس بودن را برای بخش مهمی از خلأهای زندگی و سبک زندگی امروز دارد.

وی افزود: زمانی‌که به زوایای زندگی حضرت عبدالظعیم حسنی(ع) نگاه می‌کنیم، ایشان شخصیتی است که مضجع شریفشان به عنوان قبله شهر تهران و قبله امرالقرای جهان اسلام واقع شده است؛ لذا تحقیقا باید بر روی این شخصیت کار کرد. زمانی هم که در شخصیت حضرت، دقت می‌شود به چند ویژگی ممتاز می‌رسیم که آنها موضوع‌های مهمی برای اقشار جامعه به‌ویژه جوانان است که باید بشنود، تامل کنند و در زندگی از آنها استفاده کنند.

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری ادامه داد: اولین ویژگی حضرت عبدالعظیم(ع) که باید در زندگی امروز نهادینه شود، حساسیت در دین‌داری بود؛ ایشان با توجه به شخصیت ویژه‌ و ممتازشان، نسبت به دین‌داری و ظرفیت‌های دینی خود بسیار حساس بودند؛ به این معنی که ایشان در دینشان تفسیر نمی‌کردند و هر آنچه که از دین، به نام دین و برای دین شناخته‌اند، در محضر امام معصوم(ع) عرضه می‌کنند تا ایمان و دین‌‌ خود را کامل کنند.

وی تصریح کرد: حساس بودن و دغدغه‌مند بودن نسبت به دین، امروز نقطه مقابل جریان فکری دشمن داخلی و خارجی در مورد فرهنگ برای غیرت زدایی دینی است؛ لذا اگر ما این شخصیت را خوب با ابزار هنر و ابزار‌های فرهنگی به جامعه و شهروندان معرفی کنیم توانسته‌ایم یکی از بزرگترین نقشه‌های دشمن یعنی غیرت‌زدایی از دین را با یک شخصیت عظیم یعنی حضرت عبدالعظیم حسنی انجام بدهیم. دومین ویژگی این بود که ایشان نسبت به دین و اتفاقاتی که در آن رخ می‌داد حساس بودند و در همه قیام‌ها نقش رهبری داشتند و هدایت کننده بودند و حقیقت را می‌گفتند، حضرت عبدالعظیم(ع) نسبت به اتفاقات اجتماعی و سیاسی زمان خودش بی تفاوت نبودند و این نشان می‌دهد که کسی که دین‌دار هست نسبت به اصل حکومت اسلامی باید حساس باشد و به‌هنگام و موثر اقدام کند.

ناصری‌پور ادامه داد: نکته و ویژگی بعدی ایشان این بود که حضرت یک محدث بزرگ بودند و روایت‌هایی که از ایشان نقل شده است را باید ببینیم و بشناسیم. به نظر می‌رسد که جشنواره فرهنگی هنری حضرت عبدالعظیم حسنی که نام آن را هم با عنوان جشنواره فرهنگی هنری سلام اعلام خواهیم کرد با توجه به ابلاغ سلام امام رضا(ع) به شیعیانشان در نامه‌ای که به ایشان دادند؛ کاری است به نظر می‌رسد هم اثر وضعی رفتاری و هم اثر وضعی هنری و فرهنگی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های فرهنگی فعال در شهر تهران گرفتار روزمرگی شده‌اند، افزود: این در حالی است که باید برای حل مسائل فرهنگی تهران تلاش زیادی کنند.

captcha