حضور بیش از 30 کشور در اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام/ معرفی نمایندگان ایران
کد خبر: 3583317
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳

حضور بیش از 30 کشور در اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام/ معرفی نمایندگان ایران

گروه مسابقات: طلاب برتر بیش از 30 کشور در رشته قرائت و حفظ قرآن در اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در قم حضور خواهند یافت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف محمدی، عضو ستاد برگزاری مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: اولین دوره مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام از سوی حوزه علمیه و با همکاری جامعة‌المصطفی(ص) همچنین سازمان اوقاف و امور خیریه در سال آینده در قم برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات نفرات برتر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به عنوان نماینده ایران و طلاب برتر بیش از 30 کشور جهان با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
محمدی بیان کرد: مسابقات برای تعیین نمایندگان ایران در این مسابقات هفته قبل برگزار شد و آقایان مهدی تقی‌پور از بابل در رشته قرائت و حسین خانی بیدگلی از کاشان در بخش حفظ کل قرآن کریم به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم طلاب جهان اسلام شرکت خواهند کرد.
عضو ستاد برگزاری این مسابقات عنوان کرد: برای تعیین نمایندگان سایر کشورها نیز مسابقاتی میان حافظان و قاریان غیرایرانی مقیم قم انجام می‌شود و بعد از تعیین نفرات برتر، مجددا رقابت‌هایی میان این نفرات با نفرات برتر هر کشور انجام خواهد شد تا نمایندگان هر کشور در دو رشته فوق‌الذکر به این مسابقات معرفی شوند.
وی ادامه داد: افراد مقیم کشورهای دیگر از طریق نمایندگی‌های جامعة المصطفی و در برخی کشورها از طریق رایزنی و یا سفارتخانه معرفی خواهند شد و در نهایت از میان این افراد و طلاب مقیم ایران دو نماینده برگزیده و به اولین دوره مسابقات بین‌المللی طلاب جهان اسلام معرفی می‌شوند.
حضور بیش از 30 کشور در اولین مسابقات قرآن طلاب جهان اسلام/ معرفی نمایندگان ایران
محمدی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که طلاب بیش از 30 کشور و بالغ بر 60 نفر از کشورهای مختلف به همراه نمایندگان ایران در این مسابقات شرکت کنند؛ البته امسال با توجه به اینکه اولین دوره است مسابقات را به دو رشته محدود کرده‌ایم اما معتقدم باید رشته‌ها افزایش پیدا کند.
یادآور می‌شود 18 و 19 اسفندماه مسابقات قرآن برای تعیین نفرات برتر اولین دوره مسابقات طلاب جهان اسلام با حضور 32 طلبه قاری و حافظ در قم برگزار شد و یک نفر در هر رشته به مسابقات نهایی راه یافتند.
captcha