رشد 100 درصدی بودجه معاونت قرآنی/ درآمد حاصل از آزمون حفظ در خود آزمون هزینه می‌شود
کد خبر: 3583855
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
حشمتی:

رشد 100 درصدی بودجه معاونت قرآنی/ درآمد حاصل از آزمون حفظ در خود آزمون هزینه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در همایش تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن با اشاره به اینکه پیگیری‌های وزیر ارشاد باعث شده است تا بودجه این معاونت در سال آینده 100 درصد رشد داشته باشد، گفت: تمام اعتباری که از برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن به دست آمده است، صرف خود آزمون و جوایز آن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، همایش تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین آزمون سراسری حفظ قرآن وزارت ارشاد بعدازظهر امروز 23 اسفندماه برگزار شد.
در بخشی از این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در کنار ما فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهد،‌ گفت: امسال شعار فهم قرآن کریم را محور فعالیت‌های خود قرار دادیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند محوری‌ترین بحث غیر از حفظ و قرائت قرآن کریم این است که قرآن را بفهمیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ جامعه در گروه فهم قرآن کریم است، افزود: در فهم قرآن کریم سن و تحصیلات و ... مطرح نیست و حتی بسیاری از مردم آزاده جهان نیز که مسلمان هم نیستند علاقه‌مند به فهم قرآن کریم هستند.
حشمتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برخی آیات قرآن کریم، تصریح کرد: افراد در جهنم می‌گویند، اگر قران را گوش داده بودیم، و در آن تعقل می‌کردیم، الان جایگاهمان جهنم نبود.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با عذرخواهی به دلیل عدم حضور وزیر ارشاد در این مراسم و بیان علت عدم حضور وی، گفت: در پانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم قبلاً طی مراسمی که انجام شده برای برگزیدگان حدود 700 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که بخش عمده‌ای از آن توسط وزارت آموزش و پرورش تأمین می‌شود.
وی بیان کرد: جوایز دیگری نیز بود که قصد داریم مجموعه اعتباری که به دست آمده است را در مجموعه آزمون هزینه کنیم.
حشمتی همچنین اظهار کرد: از زمانی که وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است، چند اقدام قرآنی مهم صورت گرفته است که اولین آن بیمه فعالان قرآنی بوده است. امسال و تا پایان اسفند 2000 نفر بیمه می‌شوند، در سال 96 نیز در لیست بیمه افرادی باقی خواهند ماند،‌ در این بخش و در سال 96 مجموعاً 4500 نفر را بیمه خواهیم کرد.
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه اعتبار مربوط به بیمه فعالان قرآنی واصل شده است، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که صورت گرفته است این است که اعتبار ما در سال 96 رشد 100 درصدی داشته است. با اینکه در سال 96 شاهد کاهش بودجه بوده‌ایم اما با حمایت و پیگیری‌های وزیر ارشاد بودجه معاونت 100 درصد رشد داشته است.
captcha