مسابقه کتابخوانی «با این ستاره‌ها» برگزار شد
کد خبر: 3584306
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
به مناسبت روز شهدا؛

مسابقه کتابخوانی «با این ستاره‌ها» برگزار شد

گروه جامعه: به مناسبت بزرگداشت روز شهدا، مسابقه کتابخوانی «با این ستاره ها» با شرکت بیش از 300 نفر از دانش آموزان دبیرستانی، عصر امروز توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مصلای شهر ری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسعود شاکر، سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران از برگزاری مسابقه کتابخوانی «با این ستاره‌ها» در شهر ری به مناسبت روز بزرگداشت شهدا خبر داد.

وی اظهار کرد: این مسابقه از اول اسفندماه امسال با توزیع کتاب خاطراتی از دوران نوجوانی و جوانی شهدا با عنوان «با این ستاره ها» در 30 دبیرستان منتخب شهر ری آغاز شد و پس از 20 روز فرصت مطالعه با برگزاری آزمون کتبی به صورت حضوری، پایان یافت.

شاکر در خصوص زمان اعلام نتایج مسابقه گفت: اسامی 30 نفر از دانش آموزانی که بیشترین امتیازات را در آزمون کتبی کسب کنند به عنوان برندگان مسابقه کتابخوانی در بیست و هشتم اسفندماه جاری مصادف با شب میلاد فرخنده حضرت زهرا(س) از طریق کانال انجمن اسلامی دانش آموزان استان تهران در شبکه های اجتماعی و پرتال این تشکل به آدرس www.ansar133.ir اعلام می‌شود.

سرپرست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان تهران افزود: جایزه 20 نفر برتر اعزام به سفر زیارتی مشهد مقدس و هر یک از 10 نفر بعدی یک دستگاه تبلت است، ضمن آن که به تمامی شرکت کنندگان در مسابقه کتابخوانی، هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا می‌شود.

شاکر، هدف از برگزاری مسابقه کتابخوانی با این ستاره‌ها را آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با سیره زندگی شهدا و گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در نسل جدید عنوان کرد و گفت: به رغم تلاش‌های مذبوحانه دشمن با بکارگیری انبوه وسایل ارتباط جمعی و استفاده از رسانه‌های مختلف در جبهه‌های فرهنگی، روحیه انقلابی و استکبارستیزی نسل جدید چیزی از نسل اول انقلاب کم ندارد.

بر اساس این گزارش پیش از برگزاری این آزمون، مسابقه با این ستاره‌ها که با شرکت بیش از 300 نفر از دانش آموزان از 30 دبیرستان منتخب در مصلای شهر ری برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آجرلو روایت‌هایی از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را بازگو کرد.

کتاب با این ستاره‌ها که به بیان خاطراتی از دوران جوانی و نوجوانی شهدای جنگ تحمیلی اختصاص دارد، در قطع جیبی شامل یکصد صفحه، توسط واحد پژوهش مؤسسه خاکی‌ها گردآوری و توسط نشر آرامبخش قم با تیراژ 2000 نسخه منتشر شده است.

captcha