شوراهای فرهنگی اجتماعی روستاها با حضور روحانیون مستقر تشکیل می‌‌شود
کد خبر: 3584475
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
دارابی عنوان کرد:

شوراهای فرهنگی اجتماعی روستاها با حضور روحانیون مستقر تشکیل می‌‌شود

گروه جامعه: معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تکیه سازمان به کمک‌های مردمی، تشکیل شوراهای فرهنگی اجتماعی روستاها را از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال 96 اعلام کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی دارابی، معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه اعزام روحانیان مستقر در مناطق محروم روستایی یکی از وظایف این سازمان است، اظهار کرد: استقرار روحانی در مناطق محروم و روستایی آثار و برکات خوبی را نه تنها در بخش مباحث تبلیغی بلکه در حوزه مشاوره دینی و عمرانی روستاها در پی دارد.

وی تصریح کرد: استقرار یک روحانی اسلام‌شناس و آگاه به دین در نقاط مختلف کشور یک ضرورت است و ما نیازمند حمایت جدی در این عرصه هستیم تا بتوانیم مطالبات مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرایی و نسبت به رفع موانع اقدامات اساسی را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام دارابی با تأکید اینکه مشکلات بودجه نمی‌تواند مانعی اساسی در روند اقدامات این سازمان ایجاد کند، گفت: پرسنل و مدیران سازمان از روحیه جهادی برخوردار هستند و وظایف و مسئولیت‌های خودشان را به اختصاص بودجه محدود نکرده‌اند. سازمان تبلیغات اسلامی یک نهاد مردمی است و توانسته با اتکا به مردم وظایف خود را اجرا کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در حوزه اعتکاف مردم هستند که پا در رکاب گذاشته و با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری می‌کنند و جریان زلال اعتکاف را به نحو مطلوب دنبال می‌کنند. اربعین حسینی، محرم و صفر نیز گردش مالی بسیار بالایی دارد که از سوی نذورات مردم تأمین می‌شود و باعث شگفتی است و آنچه در حوزه فرهنگ دینی باید به آن توجه کنیم تعهدی است که مردم ما نسبت به فرهنگ دینی دارند و خودشان را در این امر مسئول می‌دانند این مسئولیت آگاهانه مردم کمک کرده است که برنامه‌ای از برنامه‌های حوزه فرهنگ دینی تعطیل نشود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: البته اگر بودجه تقویت و از ما حمایت شود کار به شکل گسترده‌تری می‌تواند شکل بگیرد و اگر هم نتوانیم از بودجه‌ای برخوردار شویم با استمداد از مردم و خیران کار تعطیل نخواهدشد. ما نباید از شبکه خیرین و حمایت‌های مردمی و منابع دولتی در این زمینه غافل شویم.

حجت‌الاسلام دارابی در پاسخ به این سؤال که در سال آینده چه اقدامی در رأس برنامه‌های سازمان تبلیغات قرار دارد؟ گفت: یکی از مباحث مهم سال 96 تشکیل شورهای فرهنگی اجتماعی روستاهاست. در تمامی روستاهایی که بالای 200 خانوار هستند امیدوار هستیم بتوانیم شورای فرهنگ اجتماعی روستا را تشکیل دهیم.

وی افزود: این شوراها با محوریت روحانیان مستقر، معتمدان و بسیجیان روستاها تشکیل می‌شود تا بتوانیم اهداف فرهنگی را نظام‌مند پیش ببریم.

captcha