مهلت نام نویسی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم تمدید شد
کد خبر: 3584505
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

مهلت نام نویسی آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم تمدید شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل از تمدید مهلت نام نویسی در دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به عنوان تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حجت الاسلام سمیع الله مردان رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: مهلت نامنویسی در دوازدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم به عنوان تنها مدرک معتبر حفظ قرآن در کشور  تا ششم فروردین ماه ۹۶ تمدید شده است.
وی افزود: طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به استناد مصوبه جلسه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی از وظایف دارالقرآن ‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی است که به منظور ساماندهی و تسهیل خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی کشور برای حافظان قرآن کریم همه ساله حداقل یک دوره آزمون تخصصی قرآن کریم برگزار می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مرحله نخست این آزمون شامل ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن به‌صورت کتبی و چهار گزینه‌ای ۲۲ اردیبهشت ۹۶ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام مردان افزود: حافظان قرآن کریم که در مراحل کتبی و شفاهی آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن موفق به کسب نمره قبولی شوند یکی از پنج درجه معادل دکترا(درجه یک -استاد حفظ قرآنی)، فوق لیسانس(درجه دو- حافظ ممتاز قرآنی)، لیسانس(درجه سه -حافظ کل قرآن)، فوق دیپلم( درجه چهار -حافظ ۲۰ جزء) و دیپلم (درجه پنج- حافظ ۱۰ جزء قرآن) را دریافت خواهند کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل تصریح کرد: اعطای این درجات برای کارمندان دولت و تمامی نیروهایی اداری و سازمانی برابر با افزایش و پرداخت حقوق هم‌پایه این درجات تحصیلی است و این مزیت با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سه دوره با دستور ریاست جمهوری به نهادها و ارگان‌ها انجام می‌شود.
مردان با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار نفر در کل کشور موفق به دریافت مدرک تخصصی در سطوح مختلف شده اند، اظهار داشت: در طول یازده دوره گذشته «مجتبی بیابان‌پور آرانی» از شهرستان آران و بیدگل ، «شهریار پرهیزگار»، «سید محمدمهدی طباطبایی»، «سید مهدی فاطمیان»، «محمدمهدی بحرالعلوم»، «هاشم سلطانی نژاد» و «معصومه آگاهی»، «علی رجبی»، «زینب تقوی‌پور»، «سیدمصطفی موسوی حسن‌آباد وسطی» و «ایمان اسدی» توانسته اند با دریافت مدرک درجه یک عنوان رسمی و قانونی «استاد حفظ» قرآن کریم معادل مدرک تحصیلی دکترا را در جمهوری اسلامی ایران به خود اختصاص دهند.
وی تأکید کرد: حافظان علاقه مند به شرکت در دوازدهمین دوره طرح ارزيابي و اعطاي مدرك تخصصي به حفاظ قرآن كريم تا 6 فروردین ماه 96 با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان دارالقرآن الکریم به نشانی www.telavat.com (اینجا) نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالغفار حسن زهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۴ - ۰۳:۰۳
0
0
سلام بنده حافظ قران کریم هستم ندانستم تاریخ ثبت نام مدرک تخصصی حفظ کی هستش لطفا مهلت ثبت نام را تمدید نمایید
captcha