مشکلات نمازخانه های بین راهی را پیامک کنید
کد خبر: 3585471
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

مشکلات نمازخانه های بین راهی را پیامک کنید

گروه جامعه: مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی از تمامی هموطنان در سراسر کشور خواست مشکلات نمازخانه های بین راهی را به سامانه 30007070 پیامک کنند.

حجت‌الاسلام جواد نیسی، مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به ارسال ابلاغیه به کلیه سازمان ها، شرکت‌های تابعه، اداره‌های کل استانی و راه داری‌ها و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور در خصوص رعایت امور الزامی نمازخانه های بین راهی در ایام پیک سفرهای نوروزی، گفت: غبارروبی و بهداشت مساجد بین راهی، باز بودن مستمر در نمازخانه ها و مساجد، حضور متصدی نمازخانه در محل، توجه به گرمایش و سرمایش نمازخانه ها، معطر بودن و ... مواردی است که رعایت و انجام آنها الزامی است.

وی تصریح کرد: به لحاظ فضاسازی نیز اعلام کردیم که نسبت به سال های قبل باید فضای نمازخانه ها متفاوت و نمازخانه هایی که زیرمجموعه وزارت راه هستند حتماً باید پلاکارتی با این عنوان که «نماز بخوانید تا سفرتان مبارک باشد» نصب کنند. همچنین تمهیداتی برای نظارت بر عملکرد نمازخانه های بین راهی اندیشیده شده است.

حجت الاسلام نیسی در پاسخ به این سؤال که اگر مردم با نمازخانه هایی مواجه شدند که مشکل داشت باید موارد را به کجا اطلاع دهند؟ گفت: سامانه 30007070 در این خصوص فعال شده است که تمام هموطنان در کل کشور که خواستار ارائه انتقاد، پیشنهاد یا تشکری بودند می توانند به این سامانه پیامک ارسال کرده و موارد را اطلاع دهند؛ ما در اسرع وقت به پیامک ها رسیدگی می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که با این سامانه پیامک ارسال می کنند، حتماً آدرس دقیق محل نمازخانه را در پیامک بنویسند تا به مشکلات احتمالی رسیدگی شود.

مدیر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که آیا سال گذشته در خصوص باز بودن در مساجد بین راهی مشکلی وجود داشت؟ گفت: خیر. نمازخانه های ما در بخش جاده ای در مجتمع های بین راهی قرار دارند که دارای خدماتی از قبیل پمپ بنزین، فروشگاه، سرویس بهداشتی و ... بوده و عموماً شبانه روزی هستند و در این خصوص مشکلی نیست. در فرودگاه ها، بنادر و راه آهن نیز نمازخانه ها معمولاً شبانه روزی است.

وی اعلام کرد: دو هزار و 700 نماز خانه بین راهی در کشور داریم که سهم مجتمع های بین راهی و جاده ای ما 603 نمازخانه است؛ البته به غیر از نمازخانه های بنادر، فرودگاه ها، راه آهن و شرکت ها.

حجت الاسلام نیسی در پاسخ به این سؤال که مهم ترین برنامه سال 96 در حوزه نمازخانه های بین راهی چیست؟ گفت: ارتقای کیفی نمازخانه ها در دستور کار قرار دارد. البته توسعه نمازخانه ها به صورت کمی نیز وجود دارد اما اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم، اولویت اول ما ارتقای نمازخانه های موجود است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون حدود 350 نمازخانه در مجتمع های رفاهی در حال ساخت است که در سال جاری حدود 60 نمازخانه مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

captcha