پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی زائران در ایام نوروز امری ضروری است
کد خبر: 3585637
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
حجت‌الاسلام اسکندری:

پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی زائران در ایام نوروز امری ضروری است

کانون خبرنگاران نبأ: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز، زائران مختلف از سراسر کشور به زیارت بارگاه بانوی کرامت مشرف می‌شوند، طرح ایجاد غرفه‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی فرصت مناسبی برای زائران است که بتوانند سؤالات خود را از مبلغان بپرسند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در حاشیه بازدید از غرفه‌های پاسخگویی به مسائل دینی و اعقادی مستقر در حرم مطهر، گفت: با توجه به اینکه در ایام نوروز، زائران مختلف از سراسر کشور به شهر مقدس قم جهت زیارت بارگاه بانوی کرامت مشرف می‌شوند، ضرورت دارد چنین غرفه‌هایی در این مکان مقدس و دیگر نقاط در سطح شهر مستقر شوند که فرصت مناسبی برای زائران است که بتوانند سؤالات خود را از مبلغان بپرسند.
وی افزود: طرح ایجاد این غرفه‌ها از چند سال گذشته با همکاری حرم مطهر، دفتر تبلیغات، اداره ارشاد و شهرداری، به اجرا در آمده است و استقبال بسیار خوبی هم در این زمینه توسط زائران صورت گرفته است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: عمده سؤالات مراجعان مربوط به احکام شرعی، مباحث خانوادگی، معضلات اجتماعی، تربیت فرزند و شبهات اعتقادی است که روحانیون حاضر در غرفه‌ها به پاسخگویی می‌پردازند.
حجت‌الاسلام اسکندری افزود: در حرم مطهر و مسجد جمکران و ورودی‌های شهر قم، این غرفه‌ها ایجاد شده است و همچنین اداره تبلیغات استان با همکاری آموزش و پرورش جهت برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی به محل اسکان فرهنگیان نیز مبلغ اعزام می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به دیگر فعالیت‌های صورت گرفته، عنوان کرد: هماهنگی جهت اسکان زائران با حسینیه‌ها و مساجد و تکایا صورت گرفته و همچنین ۱۵ اکیپ با هماهنگی جامعة‌الزهرا در راستای تذکر لسانی در سطح شهر فعالیت می‌کنند.
سارا امینی
captcha