آسیب های حاصله از سبد فرهنگی خانواده ها
کد خبر: 3585821
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

آسیب های حاصله از سبد فرهنگی خانواده ها

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امروزه در جامعه ما خانواده‌ها در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن روبه‌رو هستند که هرکدام به ‌نوبه خود بخشی از فرایند تأثیرگذاری در خانواده را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ لیلا فریادی، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: امروزه رفتار جوانان تحت تأثیر فضای مجازی شکل می‌گیرد، در گذشته نهاد خانواده به‌عنوان اولین نهاد تربیتی و سپس آموزش‌ و پرورش، نقش مؤثر و اساسی در تربیت و شکل‌دهی شخصیت افراد بر عهده داشتند اما امروزه با توجه به نقش پررنگ رسانه‌های مختلف در فضای مجازی تا حدود زیادی نقش خانواده‌ها و آموزش‌ و پرورش کم‌رنگ‌ شده است و همین مسئله سبب شده است برای جنبه‌های منفی برخی از این رسانه‌ها رفتار جوانان و نوجوانان تحت تأثیر این ابزارها تغییر کند.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: امروزه در جامعه ما خانواده‌ها در سبد فرهنگی خود با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن روبه‌رو هستند که هرکدام به ‌نوبه خود بخشی از فرایند تأثیرگذاری در خانواده را هدف قرار داده‌اند.
فریادی ابراز کرد: بعضی از شبکه‌های ماهواره‌ای به‌طور تخصصی تمام تمرکز خود را بر مقوله خانواده نهاده‌اند و پیام مشترک برنامه‌های این شبکه‌ها ترویج خانواده‌های بی‌سامان و لجام‌گسیخته، عادی‌سازی خیانت همسران به یکدیگر، عادی جلوه دادن روابط جنسی دختر و پسر پیش از ازدواج است.
وی ادامه داد: گسترش فضای مجازی در حوزه درون خانواده‌ها تغییرات اساسی ایجاد کرده که از جمله آن می‌توان به کاهش ارتباط والدین با فرزندان، از بین رفتن حریم بین فرزندان والدین و شکاف نسلی اشاره کرد.
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان تغییر الگوی همسرگزینی، ناتوانی والدین برای آموزش به فرزندان، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش نرخ مجردی در جامعه، افزایش روابط دختر و پسر در زمان نامزدی بدون عقد، ناپایداری ازدواج‌ها، تمایل به دریافت مهریه‌های سنگین، تنوع‌طلبی جنسی را از آسیب‌های فضای مجازی در بحث ازدواج و روابط زناشویی عنوان کرد.
captcha