توجه به ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 3585830
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
آقامحمدی تأکید کرد:

توجه به ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم بر توجه به ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی تأکید کرد.

توجه به ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، منصور آقامحمدی، سرپرست دفتر ریاست و مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم در پیامی ضمن تبریک سال نو به مخاطبان ایکنا، پیشنهاداتی را برای رشد بیشتر برنامه‌های قرآنی در سطح کشور مطرح کرد.

در پیام مدیر روابط عمومی سازمان دارالقرآن الکریم آمده است: «حلول سال 1396 و بهار طبیعت را که همراه با عطر سالروز ولادت دخت گرامی پیامبر خوبی‌ها حضرت فاطمة‌الزهرا(س) به مشام می‌رسد و با تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شده است را به یکایک اساتید، مدیران، فعالان و خادمان فرهنگی، قرآنی و ارادتمندان ساحت مقدس آل الله(ع) تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

امید است در سال پیش رو با همدلی و عزمی پولادین و رجایی واثق، همنوا و هماهنگ با هم در این عرصه پرفراز و نشیب که در سال پشت رو با از دست دادن برخی چهره‌های بسیار ارزشمند و برخی حوادث ناخوشایند تلخی‌هایی را نیز به همراه داشت، بتوانیم در راستای اعتلای نام قرآن کریم و ترویج آن در شأن کشور صاحب‌الزمان(عج) قدم‌های محکمتری برداریم.

اینجانب به عنوان کوچکترین عضو این مجموعه لازم‌التکریم در سال جدید با هدف ارتقای برنامه‌های قرآنی که بعضا با عدم حمایت جدی نهادهای دولتی، با چالش‌هایی نیز روبه رو گردیده است، چند پیشنهاد محضر اساتید، مدیران و دلسوزان قرآنی دارم که امیدوارم با مداقه و عنایت به این پیشنهادات، ان‌شاء‌الله برای رشد بیشتر برنامه‌ها تلاش بیشتری نمائیم. ان‌شاء‌الله

1-توجه جدی به حمایت‌های مردمی و احصای راه‌های تعامل با خیل عظیم مردمی به ویژه خیّرین.

2-ایجاد حس اعتماد و باور خدمتگزاری در برگزار کنندگان برنامه‌ها در حوزه قرآن چه در سازمان‌ها و چه در نهادهای مردمی با برگزاری جلسات مردمی سنتی و محافل با عنایت به تجربه دهه 60 و 70.

3-توجه جدی به ظرفیت مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، مؤسسات، ویژه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح و در عین حال استفاده از ظرفیت جوانان علاقه‌مند و کم‌توقع در پیشبرد برنامه‌ها در سایه رهنمودها و هدایت پیشکسوتان و اساتید دلسوز.

4-برگزاری نشست‌های همدلی مدیران، اساتید و دست‌اندرکاران دلسوز عرصه‌های قرآنی در تمامی رشته‌های مرتبط اعم از قرائت، حفظ، مفاهیم و ... تعیین راه‌های کارهای گسترش برنامه‌ها در اقصی‌نقاط کشور به ویژه مناطق محروم.

5-تعامل در استفاده از اعتبارات واگذاری و اعتبارات جذب شده با اولویت بخشی به برنامه‌های اثرگذار و دارای جنس عمومی و تخصصی در هر دو بخش به نسبت نیازسنجی و در نظر گرفتن ظرفیت‌ها.

6-کاستن برخی اعتقادات تعصبی غیر کاربردی و استفاده از خرد جمعی و استفاده از جمیع نقطه نظرات اثرگذار.

7-خودداری از انتقادهای دون شأن قرآنیان به ویژه در فضای مجازی و ارائه نقطه نظرات راهگشا از طریق مجاری منطقی آن و پیگیری با جدیت اما به نص صریح قرآن کریم با قول لین.

در پایان لحظات پربرکت و معنوی را برای یکایک عزیزان آرزومندم و معتقدم پیشنهادات و راهکارهای بهتری نیز توسط سایر بزرگواران که در اذهان مبارک خود دارند می‌تواند ارائه شود که امید است با بیان آن، افق‌های روشنی را برای گسترش انوار قرآنی در جای جای کشور عزیزمان باز نمایند». (ان‌شاءالله)

captcha