بازسازی سوژه‌های دفاع مقدس با «سنگرهای آسمانی»
کد خبر: 3586170
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳

بازسازی سوژه‌های دفاع مقدس با «سنگرهای آسمانی»

گروه جهاد و حماسه: «سنگرهای آسمانی» عنوان برنامه‌ای ویژه گروه سنی کودک و نوجوان است که در برخی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس اجرا شده و به بازسازی سوژه‌های دفاع مقدس می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، «سنگرهای آسمانی» یکی از برنامه‌هایی است که طی ایام نوروز در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شود. در این ایام اقدامات ویژه قشری و متناسب با سن زائران برگزار می‌شود که یکی از آنها همین برنامه است که ویژه گروه سنی کودک و نوجوان برپا می‌شود.

در این برنامه، گروه‌های تخصصی و بسیار حرفه‌ای و انقلابی که اغلب آنان را طلبه‌های فعال کشورمان تشکیل می‌دهند به فعالیت مشغول هستند و در برخی از مناطق عملیاتی حضور می‌یابند و برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان را به اجرا در می‌آورند که یکی از آن مناطق، شلمچه است.

اجرای این برنامه از اوایل اسفندماه آغاز شده است و تا نیمه فروردین‌ماه ادامه دارد. «سنگرهای آسمانی» اقدامی شاخص و ویژه در حوزه کودک و نوجوان و تربیت این قشر از جامعه است. این اقدام در برخی دیگر از استان‌ها طی ایام اوج راهیان نور برگزار شده است.

«فصل رویش» عنوان برنامه دیگری در همین راستاست که در استان آذربایجان غربی و کردستان برگزار شده است و استمرار این برنامه طی سال جاری در استان‌های غربی کشور از جمله کرمانشاه و ایلام ادامه می‌یابد.

وزارت آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زمینه بسترسازی برگزاری این گونه برنامه‌ها در مناطق عملیاتی را فراهم کرده‌اند. این برنامه‌ها مورد استقبال بسیاری از کودکان واقع شده است. این گونه رویدادها با بازسازی سوژه‌های دفاع مقدس، زمینه ایجاد الگوی مناسب برای کودکان و نوجوانان را فراهم می‌کنند.

captcha