نگرانی از میزان حضور مدیران ارشد و میانی در نماز جماعت
کد خبر: 3586305
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰
مظفر عنوان کرد:

نگرانی از میزان حضور مدیران ارشد و میانی در نماز جماعت

گروه جامعه: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور از میزان حضور مدیران ارشد و میانی در نمازهای جماعت ابراز نگرانی کرد.

محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در تشریح مهم‌ترین اقداماتی که باید در سال 96 در حوزه نماز صورت گیرد، با مطرح کردن این سؤال که مدیران برای آموزش نماز وقت و انرژی می‌‌گذارند اما حضور خود آنها در نمازهای جماعت چه قدر است؟ عنوان کرد: میزان حضور مدیران ارشد و میانی ما در نمازهای جماعت جای نگرانی دارد. هر جایی که می‌رویم می‌بینیم همه از مسئولان حکومتی انتظار دارند که بیشتر در نمازهای جماعت حضور داشته باشند و باید به این مسئله بیشتر توجه شود.

وی برنامه مهم دیگر سال جاری را توجه به نماز دانشگاه‌ها اعلام و اظهار کرد: برنامه‌های مختلف و زیادی در دانشگاه‌ها اجرا می شود اما به نماز که می‌رسیم می بینیم تعداد کمی از دانشجویان در نماز حضور دارند و بیشتر کارکنان در نمازخانه‌ها هستند؛ حضور کم اساتید و دانشجویان در نماز از نقاط ضعفی است که در سال گذشته نیز تلاش شد کارهایی برای آن صورت گیرد اما با موانعی مواجه بودیم و امسال نیز در این خصوص تلاش می‌شود اقداماتی صورت گیرد.

مظفر محوری‌ترین برنامه سال 96 را کار بر روی دانشگاه فرهنگیان عنوان و اعلام کرد: از آنجایی که معلمان در این دانشگاه‌ها تربیت می‌شوند برای این دانشگاه کار ویژه‌ای صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه از اجرای طرح «مکنت» نیز سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس آیه 41 سوره حج که می‌فرماید: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْكَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ؛ همان كسانى كه چون در زمين به آنان توانايى دهيم نماز برپا مى‌دارند و زكات مى‏‌دهند و به كارهاى پسنديده وا مى‌دارند و از كارهاى ناپسند باز مى‌دارند و فرجام همه كارها از آن خداست»، کسی که مدیر و مسئول شود در خصوص نماز وظیفه دارد بر همین اساس دوره‌های آموزش کوتاه مدت ویژه مدیران ارشد و میانی در خصوص اقامه نماز برگزار خواهد شد تا ضعفی که سال گذشته وجود داشت جبران شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز در سال جاری با عنوان «نماز و فضای مجازی» برگزار خواهد شد، گفت: مقام معظم رهبری بر توجه به فضای مجازی تأکید داشته‌اند بر همین اساس می‌خواهیم ذهن نوجوانان و جوانان و کسانی که در فضای مجازی حضور بیشتری دارند را بیشتر با مسئله نماز آشنا کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: برنامه‌های ویژه‌ای را هم برای چهار هزار خانمی که در حوزه‌های علمیه در حال درس خواندن هستند و آموزش‌های ویژه‌ای در خصوص معارف نماز و ترویج نماز در مدارس و دانشگاه‌ها به آنها آموزش داده می‌شود.

captcha