«روایت فتح» یادگار همیشه ماندگار هنر متعهد است
کد خبر: 3588284
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
حجت‌الاسلام لطفی:

«روایت فتح» یادگار همیشه ماندگار هنر متعهد است

گروه فرهنگی: امام جمعه ایلام گفت: شهید آوینی در برنامه‌های روایت فتح به بهترین شکل میراث گران‌قدر دفاع مقدس را معرفی و آن را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قران (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» امامجمعه ایلام امروز در دیدار با اعضای گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید آوینی اظهار کرد: هنر در عرصه‌های مختلف کارآمدترین عامل است و زبان، قلم و نمایش هنرمندانه می‌تواند تاثیر قابل توجهی در تبیین موضوعات مختلف داشته باشد.
وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هنر مفهوم نداشت و با پیروزی انقلاب جایگاه خود را پیدا کرد و هنرمندان متعهد آثار قابل توجهی را تقدیم جامعه کردند، ادامه داد: شهید آوینی در برنامه‌های روایت فتح به بهترین شکل میراث گران‌قدر دفاع مقدس را معرفی و آن را برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشت.
نماینده‌ی ولی‌فقیه در استان ایلام با تاکید بر اینکه هنر به دستاوردهای نظام استحکام می‌بخشد، فیلم‌هایی مانند مختارنامه و یوسف پیامبر و امام علی(ع) به بهترین شکل به زبان هنر گوشته‌هایی از تاریخ را به استناد منابع نشان می‌دهد.
لطفی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی هنرمندان بزرگی پا به عرصه‌ی هنر انقلاب گذاشته‌اند و منشاء آثار ارزنده‌ی نیز شده‌اند، ابراز امیدواری کرد با کمک نهادهای متولی برخی از مشکلات این قشر فرهیخته حل شود.
یادآور می‌شود در ابتدای این نشست «محمدعلی قاسمی» رییس حوزه هنری ایلام نیز اظهار کرد: از سه سال گذشته بنا به ضرورت و اهمیت شناسایی مبانی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با پیشنهاد حوزه هنری، سالروز شهادت شهید آوینی به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.
وی با بیان اینکه در این هفته حوزه هنری با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش استان، شهرداری ایلام و حمایت‌های استانداری ایلام برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد، گفت: در پایان هفته از هنرمندان برتر استان تجلیل خواهد شد.
captcha