اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مشکات برگزار می‌شود
کد خبر: 3590375
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
عبدالهی:

اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مشکات برگزار می‌شود

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره مشکات طی یازدهم اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مجتبی عبدالهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص مشارکت شهروندان در این دوره جشنواره اظهار داشت: شهروندان تهرانی با ارسال بیش از 940 هزار اثر در پنجمین جشنواره مشکات مشارکت فعال و قابل توجهی داشتند.

وی «اخلاق شهروندی»، «آسمان آبی» و «زمین پاک» را از محورهای این جشنواره برشمرد و افزود: اخلاق شهروندی در قالب موضوعاتی چون «آپارتمان نشینی» و «احترام به دیگران»، آسمان آبی با 2 موضوع «کارنامه من در کاهش آلودگی هوای شهر» و «رانندگی بین خطوط سفید و احترام به عابرین پیاده» و زمین پاک با محورهای «کاهش تولید، کم حجم‌سازی و رطوبت‌زدایی از پسماند خانگی» و «تفکیک پسماند از مبدأ» اجرا شده است.

عبدالهی با اشاره به مشارکت محلات و مدارس پایتخت و استقبال دانش‌آموزان از این جشنواره گفت: اقشار و گروه‌های مختلف شهروندی با ارسال آثار خود در رشته‌های نقاشی، گزارش تصویری، عکس، خاطره، شعر، داستانک، پیام صوتی، روزنامه دیواری، کاریکاتور، انیمیشن و فیلم کوتاه در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به سهم بالای بانوان در این جشنواره افزود: بیش از 580 هزار اثر توسط بانوان تهرانی و 350 هزار اثر نیز با مشارکت آقایان به این جشنواره ارسال شده است.
 
به گفته عبدالهی، بیشترین سهم مشارکت در این دوره از جشنواره در بین گروه‌های سنی مختلف با 69 درصد از مجموع آثار به کودک و نوجوان اختصاص دارد و بزرگسالان با 31 درصد آثار در رده دوم قرار دارند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اعلام اینکه به همت کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران كار داوري جشنواره به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: از برگزیدگان محورها و رشته‌های مختلف این جشنواره طی مراسم اختتامیه در روز یازدهم اردیبهشت ماه در برج میلاد تهران تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۷:۰۶
0
0
از این دست جشنواره‌ها بیشتر تولید شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۲ - ۱۱:۴۶
0
0
برپایی جشنوار‌ه با برنامه ریزی و نظارت دقیق صورت گیرد
captcha