انتخابات آینده صحنه امتحان صبر و ایمان است
کد خبر: 3590596
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۱
آیت‌الله هادوی تهرانی:

انتخابات آینده صحنه امتحان صبر و ایمان است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد تفسیر حوزه با بیان اینکه انتخابات آینده صحنه امتحان صبر و ایمان است گفت: داستان‌های آینده در انتخابات نشان خواهد داد که چگونه عده‌ای بالا و عده‌ای پایین می‌روند و همه این‌ها برای ما مایه عبرت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی امروز 28 فروردین در ادامه تفسیر سوره انبیاء گفت: خداوند به برخی افراد رحمت خاص عطا کرده است که به هر کسی داده نمی شود و شرط و ملاک آن طبق آیات قرآن صبر و نتیجه آن صلاح و اثرش دخول در رحمت الهی است.

وی افزود: این مفاهیم در قرآن مشکک و دارای مراتب هستند یعین هر فردی به تناسب صبر و صلاح در رحمت الهی داخل می‌شود؛ خداوند البته رحمت عام هم دارد که شامل همه موجودات و بندگان است.

هادوی تهرانی بیان کرد: چون تصور ما از رحمت این است که فقط نعمات مادی را داشته باشیم به همین دلیل برای کسانی که این نعمت‌ها را بیشتر دارند ارزش بیشتری قائل هستیم در حالی که این رحمت، رحمت عام برای همه است ولی بزرگترین نعمت و رحمت ویژه خدا معرفت و صبر و رضایت و قناعت است که به انبیاء داده شده است.

وی تاکید کرد: اینکه انسانی به جایی برسد هر آن چه برای او رخ دهد همه را نعمت و رحمت خدا بداند این بزرگترین نعمت و رحمت الهی است زیرا انسان با این ویژگی احساس تنهایی ندارد.

استاد حوزه تاکید کرد: اینکه ما با این همه مال و منال و مقام و قوم و قبیله خود را تنها احساس می‌کنیم زیرا اینها تنهایی را از بین نمی‌برد.

وی تاکید کرد: انسان به تدریج گمراه و گرفتار لعن الهی و یا برعکس به تدریج به مرحله والای کمال می رسد و این نردبان دوسویه است؛ یکی به سمت خدا و دیگری به سمت جهنم است و ما با اختیار و اراده بالا و پایین می‌رویم.

هادوی تاکید کرد: داستان‌های آینده در انتخابات نشان خواهد داد که چگونه عده‌ای بالا و عده‌ای پایین می‌روند و همه این ها برای ما مایه عبرت است.

captcha