اجرای محافل قرآنی جشنواره مدهامتان در عتبات
کد خبر: 3590704
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

اجرای محافل قرآنی جشنواره مدهامتان در عتبات

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره‌ قرآنی مدهامتان از برگزاری محافل انس با قرآن توسط برگزیدگان این جشنواره در عتبات عالیات خبر داد.

اجرای محافل انس با قرآن برگزیدگان جشنواره مدهامتان در عتبات عالیات

مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر جشنواره‌ قرآنی مدهامتان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالیت‌های قرآنی اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد و همچنین، منتخبان برگزیده قرآنی کانون‌های مساجد و جشنواره مدهامتان، برنامه ریزی را طراحی کردیم که ان‌شاالله بتوانیم با جمعی از دوستان که به عنوان قاری و حافظ طی سال‌های مختلف در جشنواره قرآنی مدهامتان حضور پیدا کرده بودند، محافل انس با قرآنی را تعریف و در نقاط مختلف اجرا کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری این‌گونه محافل جدای از آن فیوضات و برکات معنوی که می‌تواند همراه داشته باشد، برای خود این دوستان و برگزیدگان قرآنی نیز می‌تواند نوعی حمایت از تلاوت و یا فنون زیبای بخش حفظ و قرائت داشته باشد، افزود: لذا در این راستا برنامه‌ریزی صورت گرفت و هماهنگی نیز با دارالقرآن حرم امام حسین(ع) انجام شد که بتوانیم با جمعی از دوستان عازم عتبات عالیات شده و محافل انس با قرآن کریم را در این اماکن مقدس اجرا کنیم.

دبیر جشنواره‌ قرآنی مدهامتان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر همراه با تعدادی از قاریان و حافظان برگزیده جشنواره مدهامتان در شهر ایلام هستیم، بیان کرد: مهدی شایق از یزد، محمدحسن حسن‌زاده از یزد، علی زمانی‌راد از خوزستان، سیدفؤاد شوکاوی از خوزستان، کاظم آذرپیرا از خوزستان، مصطفی لشگری از تهران، امید حسینی‌نژاد از خراسان رضوی، علی ولایتی از خراسان رضوی، سجاد پروین‌نژاد از قم، بهزاد هژبری از اردبیل، محمدجواد نصیری آرانی از اصفهان، احمد معتمدی از قم، محمدرضا احمدی از قم و جواد رفعتی از قزوین نفرات اعزامی به عتبات عالیات هستند.

میرزائی‌نسب ادامه داد: همچنین، امروز، 29 فروردین ماه از ساعت 10 همراه با این عزیزان دیداری با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خواهیم داشت و پس از آن نیز از ساعت 11:30 تا اذان ظهر نیز محفل انس با قرآنی را در اداره‌کل زندان‌های استان ایلام برگزار خواهیم کرد.

دبیر جشنواره‌ قرآنی مدهامتان تصریح کرد: همچنین، بعد از ظهر امروز نیز دیداری با استاندار ایلام خواهیم داشت و از ساعت 22 امشب نیز در محل مسجد جامع شهر مهران محفل انس با قرآن دیگری برگزار خواهیم کرد و طی برنامه‌ریزی انجام شده نیز فردا صبح از مرز زمینی مهران وارد کشور عراق و عازم نجف اشرف شده و میهمان حرم امیرالمؤمنین علی(ع) خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: به حول و قوه الهی فردا، 30 فروردین‌ماه نیز یک ساعت و نیم قبل از اذان مغرب در صحن اصلی حرم امیرالمؤمنین(ع) محفل انس با قرآن را برگزار می‌کنیم و بعد از ‌آن نیز طی برنامه ریزی انجام شده، عازم کربلای معلی خواهیم شد.

دبیر جشنواره‌ قرآنی مدهامتان تصریح کرد: در کربلای معلی نیز طی یک شب در حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) محفل انس با قرآن خواهیم داشت. همچنین، محافل انس با قرآن در کربلای معلی را به گونه‌ای تعریف کرد‌ه‌ایم که همزمان با نماز مغرب و عشا و اذان مغرب که جمعیت بیشتری در حرمین امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل(ع) حضور دارند، اجرا شوند تا جمعیت بیشتری بتوانند از این محافل قرآنی استفاده کرده و بهره ببینند.

میرزائی‌نسب با بیان اینکه این محافل قرآنی در صحن‌های اصلی حرمین امام حسین(ع) و حضرت اباالفضل‌العباس(ع) برگزار می شود، اظهار کرد: همچنین، در طول روز نیز برنامه‌های مختلفی برای کاروان اعزامی تعریف شده است تا عزیزان بتوانند از این سفر مختصر و کوتاه بهره و استفاده لازم را داشته باشند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۲۹ - ۱۲:۰۳
0
0
هنوز پول نفرات برتر مدهامتان استان تهران پرداخت نشده بعد سفر خارج از کشور برگزار میکنن حق الناسه پیگیری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۳۰ - ۱۲:۳۲
0
0
برپایی این محافل باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۹:۳۰
0
0
برپایی محافل قرآنی با برنامه ریزی و نظارت دقیق صورت گیرد
captcha