شاخصه‌های سلامت معنوی از زبان معاون وزیر بهداشت
کد خبر: 3591646
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۹

شاخصه‌های سلامت معنوی از زبان معاون وزیر بهداشت

گروه سلامت: معاون بهداشتی وزارت بهداشت، تفکر و تعقل، ارتباط با خدا و فضائل اخلاقی را مهمترین شاخصه‌های سلامت معنوی دانست.

علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در رابطه با سلامت معنوی اظهار کرد: سلامت معنوی بیشتر این که به یک نهاد ارتباط داشته باشد به خود فرد بازمی‌گردد و تا کسی خودش نخواهد نمی شود او را معنوی کرد.

سیاری افزود: اخلاق ناپسند و دیگر رذائل اخلاقی از جمله بیماری‌های روح هستند که سلامت معنوی انسان را به خطر می‌اندازند. همچنین اگر احساس و هیجان بر جامعه حاکم باشد جامعه سالم نخواهد بود.

وی تأکید کرد: طبیب واسطه شفای خداوند است که با متصف شدن به صفات الهی می‌تواند به سلامت معنوی برسد و به افراد برای رسیدن به آن کمک کند.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: مهم ترین شاخصه‌های سلامت معنوی در جامعه عبارت اند از تفکر و تعقل، ارتباط با خدا و فضائل اخلاقی كه به معنی تجلی اسماء الهی در انسان است.

وی از تدوین منشور اخلاقی تیم سلامت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت دستیابی به سلامت معنوی خبر داد و افزود: اصلی ترین مؤلفه اخلاقی این است که مشکلات مردم را مشکلات خود بدانیم و نسبت به حال دیگر اعضای جامعه بی اعتنا نباشیم.

captcha