برگزاری آئین بزرگداشت آیت‌الله نجفی اهری
کد خبر: 3592318
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

برگزاری آئین بزرگداشت آیت‌الله نجفی اهری

گروه اجتماعی: آیین نکوداشت عالم ربانی حضرت آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری همزمان با روز دوم اردیبهشت‌ماه که روز شهرستان اهر نام‌گذاری شده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیین نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله شیخ حسین نجفی اهری همزمان با روز دوم اردیبهشت‌ماه که روز شهرستان اهر نام‌گذاری شده در مجتمع فرهنگی و هنری اهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در این مراسم، ارسباران را مهد علم و فرهنگ با سابقه طولانی چند صد ساله عنوان کرد.
وی، حوزه فرهنگی تاریخی شهرستان اهر را یکی از حوزه‌های غنی با وجود انسان‌های فرهیخته در طول تاریخ برشمرد و گفت: باید با تعامل و همکاری نهادهای فرهنگی و مسئولان ذیربط بدر معرفی فعالان علمی، فرهنگی و دینی تلاش کنیم.
حجت‌الاسلام، زنده نگهداشتن یاد و نام عالمان بزرگ دینی را یک اقدام ارزشی و پاسداشت انسان‌های وارسته و با فضیلت و معرفی آن‌ها به نسل جوان را بسیار مهم دانست و افزود: زنده نگهداشتن یاد و نام عالم ربانی حضرت آیت اله شیخ حسین نجفی اهری که از مبارزان انقلابی و از یاران صدیق حضرت امام در دهه چهل بودند، بسیار با ارزش می باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، برگزاری اینگونه مراسم و برنامه‌های فرهنگی را برای معرفی عالمان و نخبگان این شهرستان بسیار مهم عنوان کرد و افزود: این شهرستان دارای ده‌ها عالم بزرگ و دانشمند بودند که بزرگداشت هرکدام از آن‌ها باعث بازخوانی و بازشناسی این شهرستان خواهد بود.
سیدمحمدعابدی، فرماندار اهر، در این مراسم برگزاری آیین‌های نکوداشت عالمان و اندیشمندان منطقه ارسباران را فرصتی برای شناساندن پیشینه غنی فرهنگی و دینی این منطقه عنوان کرد.  
وی، علما و دانشمندان دینی را منشاء خیر و برکت در جامعه برشمرد و افزود: عالمان دینی چراغ راه و شاخص جامعه انقلابی و دینی بوده و آیت الله نجفی اهری نیز از عالمان برجسته دینی استان و منطقه بودند و در طول عمر پربرکت خود در تربیت شاگردان دینی و تقویت و توسعه علوم دینی و حوزه علمیه شهرستان نقش بی بدیل داشتند.  
وی، افزود: نقش عالمان دینی در بیداری اسلامی، روشنگری افکار عمومی، آگاهی دینی مردم و راهبری جامعه بسیار مهم می‌باشد.  

captcha