از ضعف اطلاع‌رسانی تا عرضه مصحفی به بهای 25 میلیون ريال
کد خبر: 3592379
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

از ضعف اطلاع‌رسانی تا عرضه مصحفی به بهای 25 میلیون ريال

گروه ادب: همزمان با برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم،‌ نمایشگاهی از محصولات قرآنی ارائه شده است که ناشران این بخش به دلیل نبود اطلاع‌رسانی مناسب برای مخاطبان گلایه‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از جمله ناشرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است می‌توان به یاسین امین و نوآوران اشاره کرد که در یک غرفه به ارائه محصولات خود پرداخته‌اند. قرآن کریم، قلم قرآنی ویژه کودکان، نرم‌افزار قرآنی و ... از محصولات این غرفه است.

موسسه جهان رایانه کوثر نیز در این نمایشگاه حضور یافته است و محصولاتی چون قلم قرآنی، نرم‌افزار قرآنی، قرآن کریم،‌ لوح فشرده درباره عترت و قرآن و وسایل سواد قرآنی را ارائه می‌کند. حقیقت خلقت از نگاه قرآن از جمله دیگر محصولات این موسسه به شمار می‌آید که شامل پرسمان قرآنی،‌ احکام و ... است. همچنین قلم قرآنی نیز در این غرفه عرضه می‌شود. در این بخش قرآن‌هایی با جلد نفیس و به بهای 80 هزار تومان تا دو میلیون و پانصد هزار تومان عرضه شده است.

مرکز طبع و نشر قرآن نیز با ارائه آثار مختلف در این نمایشگاه حضور دارد که از جمله این آثار می‌توان مفاتیح‌الجنان،‌ قرآن کریم،‌ صحیفه سجادیه و ... اشاره کرد. جلد دوم کتاب «در محضر قرآن کریم» نوشته سیدحمید مستفید از کارشناسان مرکز طبع و نشر قرآن، قرآن 365 صفحه‌ای با ترجمه فقیه و قرآن مصری که به‌تازگی از زیر چاپ بیرون آمده است از دیگر محصولات قرآنی این مرکز به شمار می‌رود که در این نمایشگاه عرضه شده است.

غرفه دیگری که به صورت اشتراکی در اختیار دو ناشر لبنانی و سوری قرار گرفته است،‌ ارائه محصولاتی از این دو کشور را نمایندگی می‌کند. در این غرفه مصاحفی به نمایندگی دارالمعرفة سوریه از مصر، لبنان، سوریه و ... به نمایش درآمده است. ناشر لبنانی نیز قرآن‌هایی با ترجمه‌های مختلف فرانسوی، آلمانی، روسی، ترکی و ... ارائه کرده است. بهای مصاحفی که در این غرفه توسط دو ناشر عرضه شده است، به ترتیب از 6 ـ 100 هزار تومان و از 28 ـ 140 هزار تومان است.

مسئول غرفه نسیم حیات که با 500 عنوان کتاب کودک و بزرگسال از قم در این نمایشگاه حاضر شده است،‌ از نبود اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای آگاهی مخاطبان نسبت به حضور ناشران قرآنی در این نمایشگاه همزمان با برپایی مسابقات قرآن گلایه کرد و افزود: تا به امروز حتی 200 هزار تومان هم فروش نداشته‌ایم و این مشکل به ضعف اطلاع‌رسانی مربوط می‌شود. ناشران دیگری که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند نیز با این مشکل روبرو هستند.

captcha