با دانش آموز «مهدی عبرتی» حافظ کل قرآن بیشتر آشنا شویم
کد خبر: 3592599
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

با دانش آموز «مهدی عبرتی» حافظ کل قرآن بیشتر آشنا شویم

گروه مسابقات: نماینده جمهوری اسلامی ایران در بخش حفظ قرآن پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان از اجرا و قرعه خویش می گوید.

مهدی عبری حافظ قرآن مسابقات قرآن دانش آموزی ایکنا
مهدی عبرتی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ در پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان اسلام در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) درباره اجرا و ارائه محفوظاتش، گفت: اجرای خوبی بود به ویژه در بخش های صوت و لحن و وقف و ابتدا اما در حسن حفظ اشکال جزیی بوده است که حمدالله رفع شد.
وی درخصوص نظر اساتید راهنما درباره اجرایش، ادامه داد: استادان سیدمهدی سیف و معتز آقایی راضی بودند و تنها لحظه ای در سؤال سوم تمرکز من بهم خورد در حسن حفظ که مشکل برطرف شد.
عبرتی اضافه کرد: تشکر می کنم از طرح آموزشی ـ تربیتی قاریان اسوه که توسط شورای عالی قرآن و بنیاد خاتم الاوصیا(عج) هر شش ماه یکبار برگزار می شود که تأثیر بسیاری در سطح فنی تلاوت و حفظم داشته است.
این حافظ کل قرآن درباره روش حفظش، اضافه کرد: در بحث حفظ قرآن با مؤسسه خاصی همراه نبودم بلکه استادم فرهاد فلاح پور، مجموعه بزرگی برای حفظ قرآن راه انداختند که حفاظ زیادی در آن مجموعه تربیت می شوند که من نیز از همانجا شروع کردم به گونه ای که برنامه ای استاد می دادند و هر روز مقدار معینی حفظ و مرور می کردیم و همچنین مقدار معینی را تثبیت می کردیم و توانستم به این طریق کل قرآن را حفظ کنم.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می کرد به مسابقات بین المللی قرآن راه پیدا کند، بیان کرد: تا قبل از حضور در منطقه شهرستانی، استادم به من می گفت که می توانم با توکل بر خدا و تمرین بیشتر در مسابقات به خوبی بدرخشم که با توکل بر خداند و تلاش هایی که انجام دادم توانستم در این مسابقات رتبه بیاورند.
عبرتی در پایان اظهار کرد: مـتأسفانه چیزی که هست ما اغلب می بینیم که قرآن را برای مراسم عزا و سوگواری استفاده می کنند و حال آنکه اصل قرآنف شادی است.
لازم به ذکر است، مهدی عبرتی، متولد سال 1379 در استان گیلان است. از سال 87 در عرصه حفظ قرآن ورود پیدا کرده است و سپس وارد عرصه قرائت قرآن شد و به سبک استاد عبدالباسط قرائت می کرد. وی پس از چهار سال توانست در مسابقات کشوری زیر 16 سال رتبه نخست را کسب کند.
عبرتی کار حفظش را از سال 93 آغاز کرده است و اوایل سال 95 موفق به اتمام حفظ قرآن شده است و در محضر اساتید چون حسن اسماعیلی پور، محمد فلاح پور و فرهاد فلاح پور تلمذ کرده است.
captcha