جلب مشارکت با جنجال‌آفرینی ایده‌ای برگرفته از الگوی لیبرال‌ دموکراسی است
کد خبر: 3592680
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
منصوری آرانی:

جلب مشارکت با جنجال‌آفرینی ایده‌ای برگرفته از الگوی لیبرال‌ دموکراسی است

گروه سیاسی: نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، با رد این ادعا که ایجاد هیجان کاذب و جنجال در فضای انتخابات باعث ایجاد شور در مردم و تحقق مشارکت حداکثری می‌شود، گفت: این ایده‌ها بر مبنای الگوهای لیبرال دموکراسی غربی است که بر مبنای اخلاق استوار نیستند در حالی که آنچه الگوی مردمسالاری دینی به جهانیان ارائه می‌دهد برگرفته از دین، قرآن و سیره ائمه اطهار است

عباسعلی منصوری آرانی، کارشناس مسائل سیاسی و نماینده سابق مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره اهمیت تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات برای جمهوری اسلامی گفت: تمام نظام‌های سیاسی دنیا در برهه انتخابات تلاش می‌کنند که مشارکت سیاسی مردم گسترده باشد زیرا این مسئله نشان‌دهنده اعتماد مردم به آن نظام و حاکمیت سیاسی است.

اهمیت مضاعف مشارکت حداکثری برای جمهوری اسلامی ایران


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه به دلیل فشارها و جنگ روانی ـ رسانه‌ای دشمنان علیه نظام به طور مضاعف براین مسئله تأکید دارد و نظام از طریق مشارکت حداکثری می‌تواند کارآمدی مردمسالاری دینی و اعتماد روزافزون مردم به حاکمیت را به جهانیان نشان دهد.

منصوری اظهار کرد: در واقع فارغ از اینکه چه شخص و جریان سیاسی در انتخابات پیروز می‌شود، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تأیید کلیت نظام و جهت‌گیری‌های کلان انقلاب است و از سوی دیگر این مشارکت سیاسی برهم‌زننده نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در جهت برهم زدن وحدت داخلی و پیشبرد سیاست‌های ایران‌هراسانه مرتجعان منطقه و صهیونیست‌هاست و خط بطلانی بر همه هزینه‌هایی است که آمریکایی‌ها در جهت ایجاد فشار علیه ایران کرده و می‌کنند.

رعایت اخلاق؛ بسترساز مشارکت حداکثری

منصوری درباره عوامل بسترساز تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: مبنای نظام جمهوری اسلامی دین و اخلاقیات است و لذا مسئولان و نامزدهای انتخاباتی لارم است اخلاق اسلامی را رعایت کرده، رقابت اخلاقی را در دستور کار قرار داده و کاندیداها از تخریب یکدیگر  پرهیز کنند تا  انگیزه مشارکت در مردم ایجاد شود.

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: زیرا بداخلاقی‌ها از سوی کاندیداها و مسئولان جز سلب اعتماد مردم و کاهش تمایل آنها به مشارکت نتیجه دیگری در برنخواهد داشت. نامزدها باید سخنان و برنامه‌های خود را با اخلاق اسلامی بیان کنند و انتقادات خود از رقیب را با بیانی دوستانه و منصفانه مطرح کنند که این مایه امید مردم می‌شود و حتی کسانی که از نظام دلخوری و کدورتی دارند را به صحنه انتخابات می‌کشاند.

تحقق مشارکت حداکثری با جنجال‌آفرینی؛ ایده‌ای برگرفته از الگوی لیبرال دموکراسی

منصوری با رد این ادعا که ایجاد هیجان کاذب و جنجال در فضای انتخابات باعث ایجاد شور در مردم و تحقق مشارکت حداکثری می‌شود، گفت: این ایده‌ها بر مبنای الگوهای لیبرال دموکراسی غربی است که بر مبنای اخلاق استوار نیستند در حالی که آنچه الگوی مردمسالاری دینی به جهانیان ارائه می‌دهد برگرفته از دین، قرآن و سیره ائمه اطهار است و بسیار متفاوت از الگوهای غربی است.

این نماینده سابق مجلس ابراز کرد: لذا انتخابات در مردمسالاری دینی باید درچارچوب‌های اخلاقی و اعتقادی برگزار شود و نوع تبلیغات نامزدها نیز باید بر این اساس و مشی باشد و نباید برای کسب رأی از هر وسیله و ابزاری استفاده کرد و از طرف دیگر ایجاد این هیجانات کاذب به بهانه افزایش مشارکت و شور سیاسی به آرامش جامعه لطمه زده و به وحدت و انسجام داخلی کشور ضربه خواهد زد.
captcha