برپایی مسابقات قرآن بانوان؛ موجب افزایش کرامت آنها
کد خبر: 3592686
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
سعیدی:

برپایی مسابقات قرآن بانوان؛ موجب افزایش کرامت آنها

گروه مسابقات: عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در رابطه با تأثیر مسابقات بانوان به جهت وجهه جمهوری اسلامی ایران در جهان به ویژه جهان اسلام اظهار کرد: برگزاری این مسابقات موجب افزایش کرامت بانوان می‌شود.

زهرا سعیدی، نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، در رابطه با برگزاری این مسابقات در بخش بانوان با بیان اینکه این مسابقات موجب افزایش کرامت بانوان می‌شود، اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که این مسابقات به راحتی برگزار نشد و مشکلات فراوانی داشت و آرزوی خیلی‌ها از جمله خود بنده که به‌عنوان فردی که در مسابقات قرآن شرکت می‌کردم، این بود که روزی در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان حضور پیدا کنم و واقعا این حلقه مفقوده وجود داشت.

سعیدی ادامه داد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه و اینکه می‌بینیم که هم شرایط مهیا است و هم مسابقات در فضای سرپوشیده برگزار می‌شود و نیز اینکه محدودیتی در مسابقات وجود ندارد و تمام موازین شرعی و دینی نیز رعایت می‌شود ان‌شاءالله شاهد استمرار این گونه مسابقات باشیم.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با بیان اینکه متأسفانه کمبود بودجه‌ها و مصوبات بودجه‌ای فعالیت‌های قرآنی موضوعی است که خیلی ناراحت‌کننده است، افزود: موضوع دیگری نیز که وجود دارد این است که همان بودجه‌ای نیز که مصوب می‌شود، تخصیص داده نمی‌شود و به عبارتی می‌طلبد که واقعا به فعالیت‌های قرآنی به‌عنوان آنچه که موجب حیات و موجب پاکی و طهارت روح و جسم می‌شود، بیشتر پرداخته شود.

سعیدی تصریح کرد: ان‌شاءالله این فعالیت‌‌ها استمرار پیدا کند و به نتیجه‌ای برسیم که به آن مقصد درست رسیده و با برگزاری این مسابقات نیز فعالیت‌های قرآنی و نمودهایی از این قبیل برنامه‌ها بتواند برای خانواده‌های ما به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کند که ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی را به گونه‌ای شاهد باشیم که این فعالیت قرآنی یعنی خواندن، تلاوت و شنیدن قرآن در زندگی‌ها لذت‌بخش‌ترین هدیه برای فرزندان ما باشد و بدانیم که واقعاً رسیدن واقعی با آرامش، مأنوس شدن واقعی با کلام قرآن است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با تأثیر مسابقات بانوان به جهت وجهه جمهوری اسلامی ایران در جهان به ویژه جهان اسلام، با بیان اینکه مسلماً برگزاری این مسابقات به نوعی آبروی ما خواهد بود، اظهار کرد: از باب اینکه ما همیشه می‌گفتیم که در مورد زنان و مردان تبعیضی وجود ندارد و همیشه اعلام می‌کردیم که تفاوتی در این زمینه وجود ندارد اما این تفاوت همین جا نمایانگر بود که با برگزاری این مسابقات این عدم تبعیض پررنگتر شد.

سعیدی تصریح کرد: هنگامی که این مسابقات در جمهوری اسلامی ایران برگزار شود، متسابقانی که در مسابقات شرکت می‌کنند، این برقراری ارتباط و آشنایی با فرهنگ ما، خود زمینه‌ای برای رونق صنعت گردشگر نیز خواهد بود. همچنین، با توجه به اینکه در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نیز قرار داریم، می‌توانیم به این طریق جذب گردشگر را نیز داشته باشیم و هر کدام از این متسابقان به ویژه بانوان متسابق حاضر در این مسابقات سفیری خواهند بود از طرف جمهوری اسلامی ایران در کشور خود. در کل باید اشاره کرد که برگزاری مسابقات بانوان موهبت‌های فراوان و برکات فراوانی خواهد داشت و به نظر من یک آبروی جهانی برای ما خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در ادامه در رابطه با برگزاری مسابقات بانوان در کنار مسابقات آقایان با بیان اینکه در این قضیه باید نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات موجود در نظر گرفته و شناسایی شود اما از باب اینکه تمامی موازین شرعی در این زمینه رعایت می‌شود و مشکلی نیز ایجاد نخواهد شد، به نظر بنده با هم برگزار شدن مسابقات موردی ندارد هر چند در این زمینه هجمه کار و فشار کار برای مسئولین بیشتر خواهد شد اما در کنار هم برگزار شدن مسابقات با رعایت همه موارد مشکلی ندارد.

سعیدی در پایان سخنان خود از کادر خبرگزاری ایکنا به جهت پیگیری و زحمات فراوانی که در زمینه تولید و انتشار اخبار قرآنی دارند، قدردانی و تشکر ویژه کرد.

captcha