بینندگان شبکه قرآن منتظر ماه مبارک رمضان باشند
کد خبر: 3592779
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷

بینندگان شبکه قرآن منتظر ماه مبارک رمضان باشند

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: بینندگان شبکه قرآن منتظر برنامه‌های کاربردى و جذاب در زمینه‌هاى آشتى و انس بیشتر خانواده‌ها با قرآن در ماه مبارک رمضان باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمد حسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن در حاشیه سی و چهارمین مسابقات  بین المللی قرآن کریم در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به داشتن ظرفیت قرآنی بالای کشور ما، اکتفا کردن به برگزاری چنین مسابقات قرآنی در این سطح  در طول سال کافی است یا خیر؟ اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در طول سال و در سطح کشورى صرفا محدود به مسابقات  بین‌المللی قرآن نبوده و شاید صدها همایش، جشنواره و پژوهش در این زمینه در طول سال برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: مسلما در حوزه مسابقه، مسابقات بین‌المللی قرآنی بزرگترین مسابقات در جهان اسلام است ولی این به این معنا نیست که فعالیت‌هایی مثل همایش‌های بین‌المللی قرآن و همین‌طور نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه رمضان و امثال این را در نظر نگیریم.
محمدزاده تاکید کرد: شبکه تخصصى تلوزیونی و رادیویی قرآن که بصورت بین‌المللی پخش می‌شود انعکاس‌دهنده وقایع قرآنی به سایر کشورهای اسلامى است، خصوصا اینکه در شبکه قرآن و معارف سیما زمانی مشخص شده که ترتیل و معانی به زبان انگلیسى پخش شود.
مدیر شبکه قرآن یادآور شد: سایت‌های فعال قرآنی چه سایت‌های مربوط به شبکه قرآن و چه سایت خبرگزارى‌هایی که در رابطه با قرآن کار می‌کنند فعالیت‌شان بین‌المللی بوده و به چند زبان فعالیت دارند و وقایع قرآنی را منعکس می‌کنند.
وى در رابطه با میزان فعالیت در فضای مجازى ابراز داشت: سایت شبکه قرآن اخیرا بروزرسانی شده، شاید یکى از قوى‌ترین پخش زنده‌های سایت‌های مختلف را دارد.
محمدزاده در مورد کانال تلگرام نیز تصریح کرد: کانال تلگرام شبکه قرآن هم برقرار است، در کل با توجه به تغییراتی که در سیستم اداره فضای مجازى خواهیم داشت اتفاقا بهترى پیش‌رو است.
مدیر شبکه قرآن و معارف در رابطه با اینکه تجزیه مسابقات به بخش‌های دانش‌آموزى، طلاب، بانوان، روشندلان و بزرگسالان تا چه حد باعث افزایش کیفیت مسابقات می‌شود؟ اعلام کرد: تفکیک این بخش‌ها یا در کنار هم بودن آنها هر کدام مزیت و مضرات مخصوص خود را دارد، در حال حاضر بصورت کارشناسى نمی‌شود درباره بهتر بودن تکمیلی یا تجمیلی بودن آن نظر داد و کاربردی‌ترین کارشناسى بعد از برگزاری این دوره و مقایسه آن با دوره‌های پیش امکان‌پذیر می‌شود.
وی درپاسخ به اینکه آیا شبکه قرآن علاوه بر برنامه‌های قرائت و ترتیل و امثال اینها ،برنامه فرهنگی سودمندی در سال جدید برای قرآنی شدن زندگی مردم دارد؟ افزود: برنامه‌ریزى‌هایی در این زمینه انجام شده که در حال حاضر برنامه عصرگاهی عطر زندگی را روى آنتن داریم ولی به امید خدا بینندگان منتظر برنامه‌های پر رنگ‌ترى در این زمینه در ماه مبارک رمضان باشند.
مدیر شبکه قرآن و معارف در پایان گفت: برنامه 1451 با محوریت تبارک در ماه رمضان و سوره واقعه در تابستان برگزار خواهد شد که با همراهی شبکه‌های دیگر سیما قرار هست اجرا شود، امیدوارم شاهد اتفاقات بهترى برای ایجاد انس بیشتر با قران کریم در خانواده‌ها باشیم.


captcha