تردیدی در ایمان حضرت ابوطالب(ع) به پیامبر(ص) وجود ندارد
کد خبر: 3592809
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

تردیدی در ایمان حضرت ابوطالب(ع) به پیامبر(ص) وجود ندارد

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه منکران ایمان حضرت ابوطالب(ع) به پیامبر(ص) تفکر اموی دارند گفت: امویان برای خالی کردن بغض خود به امام علی(ع) هر فردی را که به ایشان نزدیک بوده است مورد تهاجم قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، امروز چهارم اردیبهشت ماه در ابتدای درس خارج فقه و اصول خود در مسجد اعظم قم با اشاره به برخی نقل‌قول‌ها در مورد ایمان حضرت ابوطالب (ع) گفت: برخی که افکار بنی‌امیه را دارند نقل می‌کنند که ابوطالب(ع) به رسول اکرم(ص) ایمان نیاورده است ولی ما آن را رد می‌کنیم و به نحو قاطعی با آن مخالف هستیم.
وی ادامه داد: علامه امینی در الغدیر بیان کرده است، کسانی که تفکر بنی امیه‌ای دارند افرادی را که به هر نحوی با امام علی (ع) ارتباط داشته‌اند سعی کرده‌اند او را بکوبند؛ در مورد اباذر چه حرف‌هایی که نزدند و بغضی را که نسبت به امام علی (ع) داشتند روی حضرت ابوطالب (ع) نیز پیاده کردند.
آیت‌الله مکارم با بیان اینکه آفتاب زیر ابرها پنهان نمی‌ماند، تصریح کرد: حقیقت حضرت ابوطالب (ع) و ایمان او در تاریخ می‌درخشد و حمایت‌های او از پیامبر (ص) بر کسی پوشیده نیست.
وی تاکید کرد: بنده در تفسیر نمونه در ذیل آیه («وَ هُمْ یَنْهَوْنَ عَنْهُ وَیَنْأَوْنَ عَنْهُ وَ إِنْ یُهْلِکُونَ إِلَّا أَنْفُسَهُمْ وَ مَا یَشْعُرُونَ»؛ و آنان [مردم را] از آن باز می‌دارند و [خود نیز] از آن دوری می‌کنند و [لی] جز خویشتن را به هلاکت نمی‌افکنند و نمی‌دانند)» دلایلی را در مقابل کسانی که در مورد ایمان آن حضرت شبهه درست می‌کنند آورده‌ایم.
یادآور می‌شود، امروز مصادف با سال روز وفات حضرت ابوطالب (ع) است.

captcha