سطح مسابقات ایران ممتاز است
کد خبر: 3592858
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

سطح مسابقات ایران ممتاز است

حافظ قرآن شرکت‌کننده از کشور ایتوپی با اشاره به میهمان‌نوازی مردم ایران گفت: از سال‌ها قبل دوست داشتم به ایران سفر کنم که به برکت قرآن این توفیق حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فارس نوشت: توفیق نورالقضاء ابراهیم حافظ قرآن شرکت‌کننده از کشور اتیوپی با رضایت از میهمان‌نوازی ایرانی‌ها گفت: از لحظه ورود به ایران با استقبال گرم و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها روبرو شدم و جا دارد از این همه لطف تشکر کنم.
وی با بیان اینکه تاکنون از ایران اطلاعات چندانی نداشتم، گفت: در این سفر شناخت خوبی از کشور ایران پیدا کردم و این مقدار پیشرفت و محبت ایرانی‌ها برایم جالب بود و قطعاً پس از بازگشت به کشورم برای هموطنان باز‌گو خواهم کرد.
حافظ قرآن اتیوپیایی که برای نخستین‌بار در مسابقات بین‌المللی ایران شرکت کرده است درخصوص سطح و کیفیت آن اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار ممتاز است چرا که متسابقان زیادی از اقصی نقاط جهان شرکت کرده‌اند و فکر می‌کنم نزدیک به 400 متسابق قرآنی در آن حضور دارند و این برای من بسیار جالب است، علاوه برآن کمیته داوری از افرادی تشکیل شده است که بسیار باتجربه و توانمند هستند.
توفیق نور القضاء ابراهیم که 2بار در مسابقات قرآن در مصر شرکت کرده است و مقام سوم آن را به دست آورده افزود: در جمهوری اسلامی ایران قاریان بزرگی وجود دارند و من از طریق فضای مجازی قبل از اینکه در این مسابقات شرکت کنم به برخی از قرائت‌های مطرح گوش کرده‌ام و همان طور که فکر می‌کردم کشور شما پهناور و دارای قاریان بزرگی با صوت‌های زیبا است.
این جوان اهل اتیوپی یادآور شد: من از سال‌ها قبل دوست داشتم به ایران سفر کنم اما متاسفانه تمکن مالی نداشتم و خدا را شکر می‌کنم که این توفیق را به من عطا کرد که در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به عنوان متسابق حضور پیدا کنم.
توفیق نورالقضاء ابراهیم متذکر شد: برخی از متسابقین اتیوپیایی که از مسابقات قرآنی ایران در سال‌های قبل بازمی‌گشتند از نحوه قرائت و صوت بسیار زیبای قاریان ایرانی بسیار تعریف و تمجدید می‌کردند و همین موضوع باعث علاقه بسیار زیاد من برای حضور در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شد، همچنان که این موضوع را به عینه مشاهده کرده‌ام.
captcha