تنها نگاه مسابقه ای به رقابت های قرآنی نداشته باشیم
کد خبر: 3592895
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
محمد عباسی:

تنها نگاه مسابقه ای به رقابت های قرآنی نداشته باشیم

گروه مسابقات: یکی از داوران مسابقات بین المللی قرآن در بخش طلاب علوم دینی با تأکید بر اینکه ما تنها نباید در این مسابقات به دنبال اهداف مسابقه ای باشیم، بیان کرد: ما باید اهداف تبلیغی و فرهنگی را نیز دنبال کنیم.

محمد عباسی، یکی از داوران اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن طلاب علوم دینی، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در مورد اولین روز این مسابقات، گفت: این مسابقات برای اولین بار است که در جهان اسلام برگزار می شود و میزبانی آن را ایران بر عهده دارد، این یک حرکت خوب و اثرگذار است و شاهد هستیم که طلاب و علماء کشورهای اسلامی در کشور حضور می یابند و از روش های تدریس و آموزش بهره مند می شوند.
وی افزود: اما اینکه کیفیت این رویداد در چه سطحی است باید گفت هنوز در مورد کلیات نمی توان صحبتی کرد، اما در روز اول و تا به این جای کار شاهد شرکت کننده قدری نبوده ایم.
این داور مسابقات بین المللی قرآن با اشاره به این که داوران مسابقات همیشه ایده آل را مدنظر دارند و انتظارات بالایی از متسابقان دارند، تصریح کرد: انتظار می رفت که در روز نخست، تلاوت های به مراتب بهتری را در هر دو رشته حفظ و قرائت شاهد باشیم. البته ممکن است در روزهای آینده این اتفاق رخ دهد.
عباسی با تأکید بر اینکه نمی توان در مورد کلیات مسابقات تا انتهای آن صحبت کرد، در مورد نقاط ضعف شرکت کنندگان، گفت: برخی از کشورهایی که نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام کرده اند جزء کشورهایی هستند که امکانات آموزشی سطح بالایی نداشته اند و همین افرادی که حضور دارند، بهترین قاری و یا حافظ قرآن است که به این مسابقات اعزام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کشورهای آسیایی ضعف تاریخی در تجوید دارند، گفت: این افراد باید به صورت کلاسیک آموزش های لازم را فرا بگیرند تا بتوانند در مسابقات نمرات خوبی را از هیئت داوران دریافت کنند.
این داور مسابقات بین المللی قرآن با تأکید بر اینکه ما تنها نباید در این مسابقات به دنبال اهداف مسابقه ای باشیم، بیان کرد: ما اهداف تبلیغی و فرهنگی را نیز دنبال می کنیم، به نظر می رسد، این حرکت یک اتفاق خوب و مثبت است تا جهان اسلام درگیر این رویداد شوند تا با مسابقات ما آشنا شوند.
captcha