جمهوری اسلامی بستر رشد و تعالی را برای بانوان فراهم می کند
کد خبر: 3593062
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
لاله افتخاری:

جمهوری اسلامی بستر رشد و تعالی را برای بانوان فراهم می کند

گروه مسابقات: فعال قرآنی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری مسابقات بین المللی قرآن ویژه بانوان، بستر رشد و تعالی همراه با کرامت را برای بانوان فراهم می کند.

لاله افتخاری

لاله افتخاری، فعال قرآنی و نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و برگزاری مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان، در رابطه با برگزاری این مسابقات در بخش بانوان با بیان اینکه این مسابقات موجب افزایش کرامت بانوان می‌شود، اظهار کرد: مطالبه جامعه غنی قرآنی بانوان ما و حفاظ فراوانمان در میان بانوان، این بود که بتوانند یک رقابت سازنده تعاملی و مفید و تأثیرگذار با بانوان حافظ قرآن کشورهای دیگر داشته یاشند که هم تبادل تجربیات می شود و هم یک سنجشی برای توانمندی های خودشان است و همه این ها می تواند خیلی تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال توفیق داد که به هر حال شاید از پنج یا شش سال قبل بنده به عنوان یک عضو کوچکی از شورای عالی مسابقات بین المللی قرآن کریم پیگیر این مطلب بودم و حمایت خوب رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه که جای قدردانی دارد. همچنین، برخی از برادران ما و زحماتی که از سوی برخی خواهران و برادران ما کشیده شد و کمیته ای که در ذیل مسابقات بود، همه این ها منجر شد به اینکه امروز شاهد افتتاحیه مسابقات بین المللی بانوان هستیم و امیدواریم که با قدرت و با رعایت احکام اسلامی و همه آن بایدها و ملاحظاتی که برای یک خانم وجود دارد، مسابقات به خوبی برگزار شود و آغازی باشد برای زندگی قرآنی دختران و بانوان ما که این خیلی کمک می کند که بانوان ما دامن قرآنی داشته باشند و بتوانند حرف های تازه و کهنه نشدنی قرآن کریم در مورد سبک زندگی و زندگی قرآنی را به گوش جهانیان برسانند و موفق باشند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با تأثیر این مسابقات در جامعه اسلامی و بازتاب آن بیان کرد: ما بدون اینکه واقعیت داشته باشد به این متهم هستیم که به زنان توجه نمی کنیم و اینکه خانم ها دیده نمی شوند. اینجا نشان داده می شود که در کنار مسابقات آقایان و همپای همه آن ها، بانوان دیده می شوند. پنجاه درصد جامعه اسلامی را بانوان تشکیل می دهند این پنجاه درصد باید دیده می شدند و باید در یک عرصه رقابت هم داوران با داوران دیگر و و هم متسابقان ما با متسابقان دیگر در کنار هم دیده می شدند و در اینجا خیلی تأثیرگذار می تواند باشد که ایران به زنان اهمیت می دهد.

این فعال قرآنی افزود: جمهوری اسلامی بستر رشد و تعالی همراه با کرامت را برای زنان فراهم می کند که یک عرصه، عرصه مسابقات قرآنی، عرصه دیگر مسابقات ورزشی با حجاب است و عرصه دیگر مسابقات علمی ... است و در جاهایی که کرامت زنان حفظ می شود و انسانیت او مورد نظر قرار می گیرد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تجمیع مسابقات بین المللی قرآن در بخش های مختلف نیز طی یک هفته در طول سال، تصریح کرد: ما در ادامه سال در استان ها و شهرستان های مختلف کشور مسابقات داریم البته شاید با تبلیغات کمتر که قطعا اگر در طول سال باشد، از جهاتی مفید و خوب است و افراد می توانند اگر زمانی نتوانستند در طول سال شرکت داشته باشند در مسابقات دیگر شرکت کنند، اما از جهت دیگر در حقیقت قرآنیان همه سال انتظار می کشند که این یک هفته برسد یعنی در این پنجاه هفته منتظر این یک هفته هستند و این در حقیقت یک جشنواره و همایش و یک گردهمایی عظیم قرآنی است که خیلی می تواند ارزشمند باشد. از این منظر هزینه ها پایین می آید و توانمندی ها در کنار هم قرار می گیرد و یک شوری در همه زمینه ها ایجاد می شود.

وی اظهار کرد: وقتی که برگزاری مسابقات برای نابینایان را تصویب کردیم، یکی از مدافعان این طرح خود بنده بودم. وقتی ما بتوانیم یک بخشی از جامعه را که افراد آن فکر می کنند سربار جامعه هستند درگیر کنیم در صورتی که این افراد توانمندی های بالایی در زمینه های مختلف از جمله حفظ قرآن دارند، این امر بسیار مهم است. چشم ممکن است چشم سر نباشد ولی چشم دل این عزیزان ممکن است روشن باشد که خیلی از چشم سر بیناتر است و این است که برگزاری مسابقات در بخش های مختلف در کنار هم گاهی یک شکوه دارد و گاهی نیز ممکن است جدای از هم جلوه و شکوه دیگری داشته باشد که البته مهم این است که چینش چگونه باشد.

captcha