وحدت امت اسلامی به‌عنوان عنصری مهم در سرلوحه این مکتب آسمانی قرار دارد
کد خبر: 3593107
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

وحدت امت اسلامی به‌عنوان عنصری مهم در سرلوحه این مکتب آسمانی قرار دارد

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به‌عنوان عنصری مهم در سرلوحه این مکتب آسمانی قرار دارد، اظهار کرد: در سالروز بعثت آخرین سفیر الهی انتظار می‌رود پیروان آن پیامبر اعظم(ص) با برگزاری مجالس و مراسم جشن، یاد و خاطره برانگیخته شدن آن شخصیت گران‌قدر را گرامی داشته و با شرکت در برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد بر رشد و شکوفایی مجالس دینی بیفزایند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌ راد، امروز در جمع خبرنگاران گفت: توحید، اصلی‌ترین و مهم‌ترین پیام بعثت است، فراگیری این اصل چنان گسترده است که اسلام به نام دین توحید شناخته می‌شود.

 وی افزود: از سوی دیگر، توحید فقط راه‌حلی برای بحران‌های دوران جاهلیت نبوده است، توحید، شعار محض نیست بلکه نفرت و دوری و نفی همه طاغوت‌ها و تکیه نکردن به هیچ قدرتی جز قدرت و عظمت‌الله است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه روز مبعث بر پایه باورهای اسلامی، روزی است که حضرت محمد(ص) به درجه پیامبری برگزیده شد، عنوان کرد: پیامبری که دین اسلام با محوریت قرآن کریم را به‌عنوان یک مکتب حیات‌بخش به جامعه بشری هدیه کرد.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: مسلمانان معتقدند حضرت محمد(ص) در غار حرا، توسط جبرئیل و از سوی خدا به پیامبری نائل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

وی با اشاره به اینکه وحدت و یکپارچگی امت اسلامی به‌عنوان عنصری مهم در سرلوحه این مکتب آسمانی قرار دارد، اظهار کرد: در سالروز بعثت آخرین سفیر الهی انتظار می‌رود پیروان آن پیامبر اعظم(ص) با برگزاری مجالس و مراسم جشن، یاد و خاطره برانگیخته شدن آن شخصیت گران‌قدر را گرامی داشته و با شرکت در برنامه‌هایی که برگزار خواهد شد بر رشد و شکوفایی مجالس دینی بیفزایند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به وظایف مبلّغان اعزامی در روز عید مبعث اظهار کرد: این روحانیون، به تبیین اهداف بعثت حضرت رسول اکرم(ص)، ویژگی‌های اخلاقی، ترویج اخلاق حسنه نبوی و پاسخ‌گویی به احکام و شبهات شرعی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام انصاری راد گفت: مبلّغان عهده‌دار رسالتی هستند که با اقتدا به سیره پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) خود را متعهد می‌دانند که زشتی‌ها و ناهنجاری‌های فردی و اجتماعی را ترمیم و اصلاح کنند و زیبایی‌ها و هنجارها را به مردم معرفی کنند و در افق بالاتری بشریت را به جامعه‌ای سالم و برتر راهنمایی کنند.

captcha