مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3595830
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
مؤسسه برتر/7

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در استان اردبیل می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.
دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌ عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
چهارمین مؤسسه برتر هفته مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید بود که به معرفی آن پرداختیم.
پنجمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود بود که به معرفی آن پرداختیم.
ششمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی صراط  مشهد بود که به معرفی آن پرداختیم.

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

این هفته در نظر داریم تا مؤسسه سرای ذکر اردبیل را به عنوان هفتمین مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا معرفی کنیم.

مؤسسه قرآنی سرای ذکر اردبیل در تاریخ 94/3/30 با حضور مسئولان قرآنی اردبیل با مجوز از دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با مدیریت رباب لاله افتتاح شد.

مؤسسه از نخستین روزهای افتتاح شاهد موفقیت‌های زیادی مانند جذب 400 قرآن‌آموزان از سنین مختلف از 4 سالگی گرفته تا شصت سالگی بود.

مؤسسه از همان ابتدا کلاس‌های مختلف روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم، دوره‌های تخصصی و غیره را برگزار کرد و از محضر اساتید کشوری چون احمد ابوالقاسمی، موسوی‌بلده، عباس سلیمی، خانم اسوار و دیگر اساتید کشوری استان اردبیل رضا محمدپور استفاده کرد.

این مرکز قرآنی علاوه بر برگزاری کلاس‌های عمومی و تخصصی قرآن‌ کریم اقدام به برنامه‌ریزی برای پرکردن اوقات فراغت اولیای قرآنی و خود قرآن‌آموزان کرده است از جمله این برنامه برگزاری ده‌ها کارگاه روانشناسی، کلاس‌های پلیس فضای مجازی، آتش‌نشانی، خود‌درمانی خانگی و غیره برای اولیا کرده است و همچنین برای خود قرآن‌آموزان هم اردوهای مختلفی انجام داد.

مؤسسه قرآنی سرای ذکر ساوالان اردبیل، توانسته در مدت دو سال، 1000 نفر قرآن‌آموز به قرآن جذب و آموزش دهد و 100 نفر موفق به حفظ قرآن‌ کریم از یک جزء تا 7 جزء شده‌اند.

این مرکز قرآنی، در راستای فرهنگ تکریم پیشکسوتان قرآنی، از ده‌ها فعال قرآنی تجلیل کرده است همچنین در ساخت نرم‌افزارهای قرآنی، نیز کارهای فاخری صورت گرفته مثلاً تولید نرم‌افزار قرآنی سوره یاسین با ترجمه ترکی آذری توسط قاری بومی اردبیل که جزو اساتید قرانی کشوری است، از این موارد است که مورد استقبال قرار گرفت و مرحله تولید دومین اثر نیز در راه است.

مؤسسه قرآنی سرای ذکر اردبیل، علاوه بر این کارها سه کانال مجزا به نام‌های کانال تلاوت قاریان اردبیل، کانال عکس قاریان استان اردبیل و کانال تلگرامی به آدرس telegram.me/sarayezekr که واحد سمعی- بصری مؤسسه فعالیت‌‌های قرآنی را ان جمع آوری کرده است.

علاوه بر افتخاراتی که هر روز مؤسسه شاهد آن است، در فروردین ماه 96 ازسوی اداره کل تبلیغات اسلامی، این مرکز به عنوان مؤسسه برتر در استان اردبیل شناخته شد که مدیریت در همایش تکریم از چهره های قرآنی سال 95 در سالن ولایت اردبیل مورد تقدیر قرار گرفت.

گفتنی است؛ مؤسسه قرآنی سرای ذکر اردبیل در اردبیل، پشت مسجد ججین، روبروی باغ لاله شفق 1 واقع شده است و شماره تلفن‌‌ مؤسسه 04533262653 است.

captcha