توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی میان ایران و جمهوری تاتارستان
کد خبر: 3596139
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
در دیدار صابر فرزام با وزیر گردشگری تاتارستان اعلام شد:

توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی میان ایران و جمهوری تاتارستان

گروه سیاسی: در دیدار رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور با وزیر گردشگری جمهوری تاتارستان، پیشنهادات طرفین برای توسعه همکاری در زمینه‌های دینی و قرآنی، علمی، فرهنگی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمید صابرفرزام، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا، امروز پنج‌شنبه، 14 اردیبهشت 95 در دیدار با سرگی ایوانف، وزیر گردشگری جمهوری تاتارستان، ضمن خوشامدگویی به ایشان و  ضمن ارائه گزارش کاملی از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی اظهار کرد: امیدواریم چنین دیدارهایی زمینه‌ای برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.
براساس این گزارش، ایوانف، ضمن استماع گزارش مربوط به بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، بر لزوم توسعه همکاری‌های مشترک میان ایران و جمهوری تاتارستان تأکید کرد.
رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور نیز ضمن اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های مشترک با جمهوری تاتارستان اظهار کرد: ما آمادگی داریم که در تمامی مراکز جهاد دانشگاهی، همکاری‌های مشترک با جمهوری تاتارستان داشته باشیم و به عنوان مثال، در زمینه توریسم و گردشگری سلامت، پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه ابن سینا در زمینه سلول درمانی و درمان ناباروری، دارای رتبه‌های برتر در جهان هستند و بیمارانی از کشورهای دیگر و حتی از اروپا برای درمان به این مراکز مراجعه می‌کنند.

توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی میان ایران و جمهوری تاتارستان
فرزام در این دیدار بر توانمندی‌‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های مختلفی، پزشکی، دارویی، صنعتی و گردشگری، اشاره و برای توسعه همکاری‌‌ها اعلام آمادگی کرد.
این پیشنهاد صابر فرزام با استقبال وزیر گردشگری تاتارستان مواجه شده و از ایشان برای حضور در این جمهوری دعوت به عمل آورد.
همچنین صابر فرزام اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تنها خبرگزاری است که در ایران به 17 زبان زنده دنیا فعالیت می‌کند و فعالیت زبان روسی این خبرگزاری توسط رهبر ایران افتتاح شده است.
براساس این گزارش، سرگی ایوانف، وزیر گردشگری جمهوری تاتارستان نیز در این دیدار اظهار کرد: بنده تمامی هماهنگی‌های لازم برای حضور شما در قازان را انجام خواهم داد و مایل هستم که شما با رهبر مسلمانان تاتارستان و رئیس آکادمی اسلامی تاتارستان که در ماه می افتتاح می‌شود، دیدار داشته باشید.
وی افزود: این بسیار خوب است که ارتباطات ایران و جمهوری تاتارستان مدام در حال پیشرفت است و دو هفته پیش هم رئیس‌جمهور ما در ایران حضور داشت.
ایوانف در پایان سخنان خود از صابر فرزام دعوت کرد تا در مراسم سالگرد مسلمان شدن مردم تاتارستان که در بیستم ماه می، با حضور مقامات این جمهوری برگزار می‌شود شرکت کند.
همچنین در این دیدار، رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران، به بیان مطالبی در زمینه توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه گردشگری پرداخت و گفت: ما این آمادگی را داریم که در زمینه اعزام و تبادل دانشجو، معرفی فرصت‌های گردشگری تاتارستان و فعالیت مشترک در زمینه گردشگری و فرهنگی به فعالیت بپردازیم.
captcha