پایان اجرای طرح «بینات 2» در منطقه 10 تهران
کد خبر: 3601244
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶

پایان اجرای طرح «بینات 2» در منطقه 10 تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران از پایان اجرای این طرح قرآنی در سطح مدارس تحت پوشش خبر داد.

محمدمهدی خواجه محمودآباد، مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن اعلام پایان اجرای این طرح قرآنی در سطح مدارس تحت پوشش اظهار کرد:‌ خداوند متعال را بسیار شاکر هستیم که توانستیم این طرح قرآنی را به ثمر برسانیم.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران ادامه داد: امسال با همکاری مجموعه شهرداری منطقه 10 برای اولین بار توانستیم تا همراه با آموزه‌های قرآنی، تعداد بیست موضوع شهروندی را نیز در قالب مسائل قرآنی برای قرآن‌آموزان تحت پوشش ارائه دهیم که این امر بسیار تأثیرگذار بود.

خواجه محمودآباد در ادامه افزود: با اجرای این طرح و ارائه موضوعات شهروندی، علاوه بر اینکه قرآن‌آموزان تحت آموزش حفظ قرآن قرار گرفتند، با مسائل شهروندی نیز از لسان قرآن کریم نیز آشنا شدند که این امر کمک زیادی در راستای نهادینه شدن سبک زندگی قرآنی از سنین نوجوانی در قرآن‌آموزان خواهد کرد.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران تصریح کرد: همکاری و همراهی فراوانی که با مجموعه شهرداری منطقه 10 و نیز آموزش و پرورش منطقه در راستای اجرای طرح ایجاد شد، موجبات آن را فراهم کرد تا بتوانیم به تمامی اهدافی که برای طرح در نظر گرفته شده بود، دست پیدا کنیم.

وی در ادامه ضمن تشکر از تلاش‌های بی‌وقفه مربیان مجری طرح در سطح مدارس تحت پوشش، اظهار کرد: هماهنگی کاملی که در زمینه اجرای طرح بین مربیان و نیز مجریان طرح وجود داشت سبب شد تا به موقع بتوانیم تمامی موضوعات در نظر گرفته شده برای طرح را اجرایی کنیم.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران در ادامه با بیان اینکه مسئله حفظ قرآن و نیز سبک زندگی قرآنی موضوعات مهمی هستند که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر آن تأکید دارند، افزود: تلاش کردیم تا با اجرای این طرح نو و تازه که در قالب آن به ارائه موضوعات شهروندی از لسان قرآن کریم پرداختیم، بتوانیم گامی هر چند کوچک در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برداشته باشیم.

خواجه محمودآباد در ادامه تصریح کرد: تعداد بیست هفته قرآنی برای اجرای طرح مبارک بینات 2 در سطح مدارس تحت پوشش منطقه 10 تهران در نظر گرفته شده بود که طی هر هفته از اجرای طرح، یک موضوع شهروندی در قالب آموزه‌های قرآنی به همراه برنامه حفظ سوره‌های قرآن کریم برای قرآن‌آموزان ارائه شد که در پایان اجرای طرح قرآن‌آموزان علاوه بر حفظ بسیاری از سوره‌های قرآن کریم، با سبک زندگی قرآنی نیز آشنایی پیدا کردند.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران با بیان اینکه آماده اجرای طرح در سال جاری و تداوم آن در بین دانش‌آموزان و مدارس سطح منطقه هستیم، افزود: طی صحبت‌هایی که با مجموعه شهرداری منطقه به‌ویژه معاونت امور اجتماعی، فرهنگی شهرداری داشتیم و با توجه به اینکه مجموعه شهرداری منطقه به شدت پیگیر اجرای برنامه‌های قرآنی در سطح منطقه است، احتمال اجرا و تداوم طرح در سال جاری نیز وجود دارد.

وی با اشاره به روند پنج ساله اجرای طرح‌های قرآنی در سطح منطقه 10 بیان کرد: طرح بینات 2 در واقع در ادامه طرح‌های طرح‌های قرآنی «نور علی نور 1،2و3» و نیز طرح مبارک «بینات» برای پنجمین سال متوالی در سطح منطقه اجرا شد که امیدواریم طی سال‌های آتی نیز روند اجرایی این طرح مبارک ادامه داشته باشد.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران در ادامه افزود: امسال در راستای اجرای طرح بینات 2 به جهت اینکه بتوانیم با هماهنگی بیشتر جهت رسیدن به اهداف درنظر گرفته شده برای طرح حرکت کنیم، تقریبا هر چند هفته یکبار جلسات توجیهی و هماهنگی میان مرییان طرح برگزار می‌شد که در روند اجرای طرح نیز بسیار تأثیرگذار بود.

خواجه محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون درخواست‌هایی برای اجرای این نوع طرح قرآنی در مناطق دیگر تهران نیز داشته‌ایم، تصریح کرد: آماده هستیم تا این طرح قرآنی را در تمامی مناطق شهر تهران نیز اجرا کنیم تا بتوانیم از این طریق سبک زندگی قرآنی همراه با آموزه‌های قرآنی به ویژه حفظ قرآن را به دانش‌آموزان و نوجوانان ارائه دهیم.

مدیر اجرایی طرح قرآنی «بینات 2» منطقه 10 تهران در ادامه ضمن تشکر مجدد از مجموعه شهرداری منطقه 10 و آموزش و پرورش منطقه، از تمامی مربیانی که در راستای اجرای طرح قرآنی و مبارک بینات 2 با مجموعه مدیریت اجرایی طرح همکاری داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

خواجه محمودآباد همچنین، در پایان سخنان خود از مجموعه خبرگزاری ایکنا نیز به دلیل همکاری و همراهی در زمینه اطلاع‌رسانی اخبار طرح قرآنی بینات 2 و نیز دیگر طرح‌های قرآنی که در سطح منطقه اجرا می‌شود، تشکر و قدردانی کرد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۰۹:۵۴
0
0
از این دست طرح‌ها باید افزایش پیدا کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۹:۲۴
0
0
از این دست طرح‌ها مورد توجه لازم و کافی قرار گیرد
captcha