بازی‌های رایانه ای با موضوع دینی نیازمند سناریوی قوی
کد خبر: 3601356
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷

بازی‌های رایانه ای با موضوع دینی نیازمند سناریوی قوی

کانون خبرنگاران نبأ: مدیر سابق استودیوی بازی‌سازی اگلو گفت: عدم تولید یکی از بزرگ‌ترین معضلات در حوزه بازی‌های دینی است که اگر هم تولیدی صورت گیرد به دلیل سناریوی ضعیف، سطحی بودن آن و نداشتن اتاق فکر اثرگذاری و استقبال خاصی را ندارد.

محمد‌امین علی‌اکبر، مدیر سابق استودیوی بازی‌سازی اگلو در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ گفت: بازی‌هایی که در حوزه دینی و قرآنی ساخته می‌شوند اغلب سفارشی هستند و سبک مخاطب‌پسندی را دنبال نمی‌کنند. بر این اساس این بازی‌ها که برای کودکان باید رنگ و لعاب بیشتری داشته باشد، جذابیت خاصی ندارد.
علی‌اکبر با بیان اینکه وجود زیر‌ساخت‌های فرهنگی در زمینه سناریوی بازی‌های دینی ضروری است، افزود: نهادینه‌سازی ارزش‌ها و اصول اخلاقی مثل جهاد، شهادت‌طلبی و فداکاری کار دشواری است؛ زیرا بسیاری از افراد فعال در این حوزه اعتقادات و چارچوب‌های خود را دارند و هدفمند وارد این حوزه می‌شوند.
وی بیان کرد: ساخت بازی با محوریت دینی و قرآنی نیازمند تخصص و حمایت‌های مالی و معنوی است و به‌دلیل هزینه‌های سنگین آن بسیاری از ایده‌های قوی درک و وارد حوزه عمل نمی‌شوند.
مدیر سابق استودیوی بازی‌سازی اگلو گفت: عدم تولید یکی از بزرگ‌ترین معضلات در حوزه بازی‌های دینی است که اگر هم تولیدی صورت گیرد به دلیل سناریوی ضعیف، سطحی بودن آن و نداشتن اتاق فکر اثرگذاری و استقبال خاصی را ندارد.
علی‌اکبر با بیان اینکه مردم درباره موضوعات دینی می‌اندیشند و تحلیل می‌کنند، افزود: متأسفانه در حوزه بازی‌های دینی با مشکل سناریو، کج‌فهمی‌ها، کلیشه‌گرایی تعدادی از سازندگان و گروه‌های واسطه در جامعه مواجه هستیم که این عوامل نیز سبب آسیب به این حوزه می‌شوند.
وی با با بیان اینکه نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق اسلامی در زمان کوتاهی امکان‌پذیر نیست، گفت: بازی‌سازی، صنعتی برای تعامل فرهنگی است که اگر به‌صورت مستمر صورت بگیرد می‌تواند ذهن افراد را درگیر کند و به امر نهادینه‌سازی معارف اسلامی کمک کند و همچنین آینده فرهنگی جامعه به شکل مثبتی رقم می‌خورد.
علی‌اکبر در پایان یادآور شد: اگر مسئولان در حوزه بازی‌سازی به جوانان اعتماد کنند و از آن‌ها حمایت کنند، با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنند و مطالعات تخصصی داشته باشند موجب رشد و تقویت صنعت بازی‌سازی می‌شوند.
فاطمه بغدادی
captcha