بقاع متبرکه قطب ترویج ارزش‌های دینی هستند
کد خبر: 3602701
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

بقاع متبرکه قطب ترویج ارزش‌های دینی هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: امروزه امامزادگان و بقاع متبرکه قطب ترویج دین و ارزش‌های دینی هستند.

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به غبارروبی مساجد در دهه پایانی شعبان، اظهار کرد: فضای معنوی به وجود آمده در پی غبارروبی چشم نواز است و مردم بهره بیشتری از این فضای حاصل شده خواهند برد.

وی افزود: دهه تکریم که مصادف با دهه پایان ماه شعبان است، آئین غبارروبی مساجد، امامزاده‌ها و اماکن مذهبی انجام می‌گیرد تا شرایط بهره‌مندی از فضائل ماه مبارک رمضان در این فضاهای مذهبی به خوبی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: ضریح و آستان مطهر امامزاده سیدمحمد کججانی(ع) کرجان، بقعه سیدحمزه، امامزاده سیدایراهیم مراغه، امامزاده سید سماعیل میانه و امامزاده سیدمحمدآقا تا اوایل ماه مبارک رمضان غبارروبی می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، توسل به امامزادگان را توسل به فیض الهی دانست و ادامه داد: توسل به ائمه اطهار(ع) و امامزادگان که از اولیای الهی هستتد، توسل به واسط فیض الهی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی یادآور شد: امروزه امامزادگان و بقاع متبرکه قطب ترویج دین و ارزش‌های دینی هستند.

وی از لزوم اجرای برنامه‌های متنوع در امامزادگان گفت و افزود: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان در مناسبت‌های ملی و مذهبی بقاع متبرکه و امامزادگان را سر زنده و با نشاط نگهداری شوند.

حجت‌الاسلام مصائبی، با اشاره به نقش امامزادگان در ایران اسلامی تاکید کرد: امامزادگان در ایران اسلامی همچون ستارگانی اطراف دو شخصیت نورانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) می‌درخشند.

captcha