مشکلی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان وجود ندارد
کد خبر: 3603075
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
الله‌وردی دهقانی:

مشکلی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان وجود ندارد

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم اظهار کرد: با توجه به ثبات قیمت‌ها در چند ماه گذشته و ثبات در مدیریت‌های مشکلی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ضرورت تنظیم بازار این ماه مبارک اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند؛ چراکه بعضا شاهد افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم هستیم. در چنین شرایطی نهادهایی همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران موظف به تنظیم بازار ماه مبارک رمضان هستند تا ان‌شاء‌الله شاهد نارضایتی مردم از افزایش قیمت کالاهای ضروری در این ماه مبارک نباشیم.
الله‌وردی دهقانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره لوازم تنظیم بازار ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت برای چهار سال آینده مسئولیت خطیر قوه مجریه را بر عهده دارد و تغییرات چندانی در مسئولیت‌ها ایجاد نخواهد شد و وضعیت قیمت‌ها هم تغییر چندانی نداشته است، این امید وجود دارد که ان شاء‌‌الله مشکلی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: مسئولان مربوطه مخصوصا وزارت صنعت، معدن و تجارت حتما برنامه‌های لازم را اندیشیده‌اند تا ثبات لازم در زمینه قیمت‌های کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان ایجاد شود.


دهقانی اظهار کرد: در برخی سال‌ها که برخی اقلام مورد نیاز مردم همانند مرغ با افزایش قیمت مواجه می‌شد و گاه بیماری‌هایی همانند آنفولانزای مرغی در برخی مرغداری‌ها باعث ایجاد مشکل می‌شد و همچنین در زمان تحریم‌ها، وجود چنین مشکلاتی، مانعی برای تنظیم بازار بود که خوشبختانه اکنون برطرف شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم یادآور شد: بنده وضعیت افزایش قیمت مرغ را به یاد دارم اما نه در ماه‌های گذشته مشکلی برای افزایش قیمت‌ها وجود داشته است و نه در ماه‌های آینده مشکلی خاصی وجود دارد که تأثیرگذار باشد.
وی در پایان گفت: با توجه به اینکه مردم در 29 اردیبهشت در یک حضور حماسی، نوعی ثبات قدرت را به کشور و مسئولان دادند، امیدواریم مسئولان مربوطه و از جمله مسئولان اقتصادی هم قدردان این زحمات مردم باشند و کمک کنند تا مشکلی برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان پیش نیاید.

captcha