نوآوری و شجاعت دو ویژگی بارز شهید صدر بود
کد خبر: 3603113
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
آیت‌الله العظمی نوری همدانی:

نوآوری و شجاعت دو ویژگی بارز شهید صدر بود

گروه حوزه‌های علمیه: آیت‌الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد: شهید صدر با نوآوری و شجاعت در برخی رشته‌های علمی، مکتبی ویژه بنیان نهاد؛ او با بینشی ژرف نیاز زمان خود را دریافت و در راه اجداد طاهرینش گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌‌الله العظمی حسین نوری همدانی امروز سوم خرداد ماه در پیامی به مراسم افتتاحیه دبیرخانه کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد تاکید کرد: حقیقت گرانسنگ روایت «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه» در پیام پیامبر(ص) تحقق یافت و در اولیاءالله تداوم داشته است.
وی افزوده است: در حوزه علمیه محور تلاش‌های علمی در جهت ایجاد ساختارها و پایه‌های تمدن اسلامی بوده است و این حوزه‌ها در طول تاریخ چهره‌های ماندگاری را به اسلام معرفی کرده‌اند که در میان آنان در دهه‌های اخیر، نابغه دوران شهید صدر یکی از برجسته‌ترین آن‌هاست.
این مرجع تقلید اضافه کرد: شهید صدر با نوآوری و شجاعت در برخی رشته‌های علمی مکتبی ویژه بنیان نهاد؛ او با بینشی ژرف نیاز زمان خود را دریافت و در راه اجداد طاهرینش گام برداشت. آثار این شخصیت، منبع گران‌بهایی برای فقه اسلامی است و به ویژه اقتصادنان که با استناد به قرآن و روایات با هدف تهیه نرم‌افزار حکومت اسلامی به خلق دیدگاه‌های نو پرداخته که می‌تواند راهگشای جامعه براساس منابع اسلامی باشد.
آیت‌الله نوری همدانی افزود: ضرورت دارد که همه محققان با تحقیق در آثار ایشان و تعمیق آن در راه پیشبرد اهداف اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری بکوشند که از جمله کسانی که در این راه قدم برداشته است آیت الله اراکی است که این کنگره نیز به همت ایشان و همکارانش برگزار شده است.
آیت الله نوری همدانی در پایان از آیت الله اراکی و مجموعه تحت اشراف وی در پژوهشگاه فقه نظام قدردانی کرد.
captcha