ماه مبارک رمصان؛ ماه تقویت روحیه است
کد خبر: 3603331
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

ماه مبارک رمصان؛ ماه تقویت روحیه است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ماه رمصان ماه تقویت روحیه است، خداوند در این ماه با واجب کردن روزه، انسان را تربیت کرده و درس تربیتی داده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در آخرین خطبه نماز جمعه خود در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه ماه رمصان ماه تقویت روحیه است، خداوند در این ماه با واجب کردن روزه، انسان را تربیت کرده و درس تربیتی داده است.
وی، با اشاره به اینکه خداوند به پرورش‌دهنده معروف است، ادامه داد: انسان علاوه بر تربیت تکوینی، از تقویت تشریحی نیز برخوردار است که به صورت معتقدات و احکام تربیت می‌شود.
آیت‌الله مجتهدشبستری، در ادامه با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: مردم به وظیفه خود عمل کردند و حالا نوبیت دولت است که به مسائل اقتصادی و معیشت مردم توجه نماید.
خطیب جمعه تبریز، افزود: امیدواریم دولت با کار و تلاش بیشتر بتواند به مطالبات مردم و قول‌هایی که داده جامه عمل بپوشاند.
وی، همچنین از زحمات همه مردم، مسئولین و رسانه‌ها در تشویق و ترغیب مردم جهت حضور باشکوه در انتخابات تشکر و قدردانی نمود.
آیت‌الله مجتهدشبستری، با تاکید بر اهمیت تعیین صلاحیت کاندیداهای شورا، خاطرنشان کرد: نباید صلاحیت نمایندگان فله‌ای باشد چراکه مردم به آنها اعتماد می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در ادامه همچنین به افزایش فشارها علیه مردم بحرین اشاره کرد وگفت: عالم وارسته شیخ عیسی قاسم مردم بحرین را هدایت کرده و به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم را دعوت می‌کرد.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به اینکه سال گذشته تابعیت شیخ قاسم را صلب کرده و چندین بار آل خلیفه به خانه وی حمل کرده ولی مردم غیور اجازه ندادند، افزود: در چند روز گذشته با یورش وحشیانه پنج نفر شهید شده و چند صد نفر مجروح شدند.
آیت الله مجتهدشبستری، خاطرنشان کرد: این حمله وحشیانه بعد از اولین سفر رسمی رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اخذ دلارهای فراوان و تصویب بیانیه‌ها و مصوبه‌ها صورت گرفته است که حمله وحشیانه به منزل شیخ عیسی قاسم حمله به هویت اسلامی بوده و نقاب از چهره اصلی ال سعود برداشته است.
امام جمعه تبریز در خاتمه به تقاضای مکرر خود از مقام معظم رهبری در خصوص کناره‌گیری از مسئولیت خود به دلیل کهولت سن و توصیه پزشکان گفت: عذر من برای کناره‌گیری بنا به درخواست پزشکی است زیرا باید نماز را روی صندلی بخوانم که برخلاف شأن یک امام جمعه است.
آیت‌الله مجتهدشبستری با طلب حلالیت از مردم گفت: بنده ابتدا برای سه ماه قرار بود نماینده موقت مقام معظم رهبری باشم که بعد از اتمام این سه ماه، با اسرار خانواده شهدا و اکثریت مردم تبریز و سپاه، این سه ماه تبدیل به 22 سال شد.
وی افزود: بعد بنده یکی از ذریه هاشمی در این شهر نماینده ولی فقیه خواهد بود که ایشان حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم هستند؛ امیدوارم بعد از بنده نیز ایشان از حمایت شما برخورد باشند و از شما می‌خواهم بنده را در طول این مدت حلال کنید.
captcha