زمان و مکان برپایی آیین تکریم از خادمان قرآن تغییر کرد
کد خبر: 3606477
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷

زمان و مکان برپایی آیین تکریم از خادمان قرآن تغییر کرد

گروه فعالیت‌های قرآن: آیین تکریم از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، 15 رمضان المبارک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و دومین آیین تجلیل و تکریم از خادمان قرآن همزمان با روز ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) نیمه ماه مبارک رمضان، 15 رمضان المبارک (20 خردادماه) برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش مقرر شده است طی این نشست از 10 برگزیده قرآنی در عرصه‌های مختلف تجلیل به عمل آید. همچنین این مراسم در نهاد ریاست جمهوری برپا می‌شود.
یادآور می‌شود، پیش از این اعلام شده بود که این همایش 19 خردادماه مصادف با شب ولادت کریم اهل بیت(ع) در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است، این مراسم که طی سال گذشته، امکان برگزاری آن فراهم نشد امسال با حضور رئیس جمهور برپا خواهد شد که طی آن از 10 نفر از برگزیدگان نخبه قرآنی کشور در رشته‌های مختلف تفسیر، ترجمه، پژوهش، هنر، قرائت، حفظ، مدیریت و نشر تجلیل به عمل می‌آید.
همچنین انجمن خادمان قرآن کریم که از دو سال گذشته فعالیتش را در قالب انجمن صنفی آغاز کرده است در سال 1395 ثبت رسمی شد و تعداد تقریبی 200 نفر از خادمان قرآن در آن عضو هستند. این انجمن با هشت کارگروه تخصصی از جمله تفسیر و ترجمه، تحقیق و پژوهش، هنرمندان قرآنی، قاریان و حافظان، داوران و اساتید، مدیران و فعالان، ناشران و تولیدکنندگان نرم‌افزارهای قرآنی فعال بوده و دارای دبیرخانه در تهران است.
captcha