مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3607052
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مؤسسه برتر هفته/ 12

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در شهرستان ‌دولت‌آباد(برخوار) واقع در استان اصفهان می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.
دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌ عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
چهارمین مؤسسه برتر هفته مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید بود که به معرفی آن پرداختیم.
پنجمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود بود که به معرفی آن پرداختیم.
ششمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی صراط  مشهد بود که به معرفی آن پرداختیم.

مؤسسه سرای ذکر اردبیل نیز هفتمین مؤسسه‌ای بود که از نگاه ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد در استان یزد نیز به عنوان هشتمین مؤسسه معرفی شد.
هفته گذشته مؤسسه قرآنی -مردمی معراج در شهر بجنورد را به عنوان نهمین مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا معرفی کردیم.
مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران  دهمین مؤسسه‌ای بود که از نگاه ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته انتخاب شد.
در هفته  گذشته مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ در استان هرمزگان برای علاقه‌مندان به عنوان یازدهمین مؤسسه برتر هفته معرفی شد.
حال در این هفته در نظر داریم تا مؤسسه مهد قرآن کریم دولت‌آباد را به عنوان دوازدهمین مؤسسه برتر هفته معرفی کنیم.
مؤسسه مهدقرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) با عنایات الهی و در سایه رهبری مقام عظمای ولایت، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) و با حضور فومنی رئیس مهد قرآن کشور همراه با ارشادات و ترغیب سید آزادگان، مرحوم سیدعلی اکبر ابوترابی و حمایت‌های معنوی و مادی آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی و با مدیریت حسین جعفری از سال 1372 تأسیس شد.

این مؤسسه با هدف ایجاد و گسترش بستری لازم برای حفظ، قرائت، تجوید، مفاهیم، تفسیر و دیگر آموزش‌های قرآن‌ کریم و علوم اهل بیت(ع)، تبلیغ احکام و گسترش فرهنگ غنی اسلامی، بسط فرهنگ قرآنی زیستن، خودسازی اخلاقی، فکری و پدید آوردن پایگاه برای انسان‌های قرآنی و محبان قرآن‌ کریم، فعالیت خود را در مسجد و مدرسه علمیه(جعفریه) آغاز کرد.

در این دو دهه با برگزاری هزاران ساعت کلاس‌های آموزش قرآن به پرورش 700 نفر قرآن‌پژوه و تربیت 92 نفر حافظ کل کلام الهی به جامعه اسلامی کرده است.

مؤسسه مهد قرآن کریم در سال 82 با پیگیری مستمر، موفق به دریافت قطعه زمینی(حدود 250 مترمربع) از طرف شهرداری و شورای شهر دولت‌آباد شد و با خرید 2 قطعه زمین دیگر در مجاورت آن، جمع مساحت به حدود 850 مترمربع رسید و در سال 84 با حضور آیت‌الله ناصری، ساخت بزرگترین مرکز نشر علوم قرآنی شهرستان برخوار آغاز شد و به همت هیئت مدیره و کمک خیرین و با حضور مسئولان وقت شهرستان، در سال 88 فاز اول آن افتتاح شد.

همچنین مؤسسه مهد قرآن کریم دولت‌آباد در سال92، جهت گسترش و تکمیل در امر برگزاری کلاس‌های قرآن، اقدام به خرید منزلی در خیابان مطهری، خیابان شهداء کرد و در سال 93 طی بازسازی و با همت شبانه‌روزی هیئت مدیره و کمک خیرین، این منزل مسکونی به فضای آموزشی تبدیل شد و درحال حاضر 450 مترمربع به فضای آموزشی این مؤسسه اضافه شده که در دو نوبت صبح(دبستان دخترانه مهاد) و بعد از ظهر (مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت مهر ولایت) آماده خدمتگزاری است.

شعبه‌های این مرکز در ذیل نمایش داده شده است.

///
گفتنی است؛ مهد قرآن کریم در استان اصفهان، دولت‌آباد، میدان نماز، خیابان حجاب واقع شده است و همچنین شماره تماس این مرکز 03145823552 و راه ارتباطی با کانال تلگرام  t.me/mahdqoran

است.

captcha